Beste wensen en dank.

014Deze foto kreeg ik vandaag toegezonden; ik had er meteen de buiklach van. Kwam op een goed moment want deze tweede avond droog zat ik net weer aan wijn te denken en kerstavond wel een beetje sneu zonder te vinden. Tijdens ons laatste zuipfestijn hadden we het er nog over hoe het voelt met Kerstmis alleen thuis te zijn. Wel gezellig eigenlijk. Hoorde net die kerel van omroep Max over eenzaamheid praten, wat ie als een volksziekte liet klinken. Maar, zo werd ook gesteld, er zijn ook heel veel oudjes die het wel goed hebben, omdat ze leuke dingen doen, het gezellig in huis maken en goed met zichzelf overweg kunnen. Dat vind ik nou ook; met een tv en geraniums alleen kom je niet ver natuurlijk, dus schilderen, schrijven, dansen, yoga en wandelen!

Er is geen witte kerst voorspeld maar 27 december is er kans op sneeuw bij temperaturen rond het vriespunt. Das maar goed ook volgens sommige mensen want ik zag dat er een Facebookpagina bestaat met de titel: Witte kerst is racisme. Een leuke parodie op…jazeker. De fotograaf in me wrijft ondertussen al vol hoop zijn handen warm.

De foto hieronder past niet in een context, of het moet zijn dat als je eenzaam bent je van jezelf moet leren houden en, als hulpje daarbij, een pop kunt nemen die op je lijkt. Tis een geweldige afbeelding welke ik op het internet tegen kwam; verdient hier wel een plaatsje.

.

tumblr_lub8wadUqJ1qfsee9o1_500

.

Vandaag gestart met hier de boel hier eens flink op te ruimen en schoon te maken. Ook weer kwast op een nieuw paneel gehanteerd. Tis zo tijd voor een tweede wandeling maar alvorens ik daar toe over ga wil ik met onderstaande afbeelding mijn beste wensen uitspreken en dank zeggen aan mijn lezers.

.

Winter I (5)

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in fotografie, proza en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Beste wensen en dank.

  1. basstarter zegt:

    voor jou ook de beste wensen Joost, prettige kerstdagen en moge 2015 je van allerlei goeds brengen.

Geef een reactie

