De Rode Duivel

.

Wijn, rood liefst,
wat heb je van mijn leven gemaakt;
—vertel me eens eerlijk?

Op je body staat Vega Libre,
maar wij weten wel beter,
is het niet?

Schreef lyrisch als ik je op had,
dacht: ik kan niet zonder; bleek
echter bij kater underperformer.

Tis wel waar, je bracht mijn tong los
op schrift; eens geniaal, dan geschift,
met hartelijke en ontdane reacties.

Een glaasje van je, twee wellicht,
nee, daar zit mijn omgeving niet mee;
maar 2 is te weinig, 1 is teveel!

Wat je dan met mijn frontaalkwab doet
maakt ieder gevoel voor proportie zoek;
de dag erop maak ik altijd excuses.

Toch is ´t wel waar: je bracht ook leven,
hebt vaste knopen vaak lucht gegeven,
maar overdrijven is een vak apart!

Je belofte was steeds net genoeg
om mijn snuiter aan de fles te houden,
maar eigenlijk geloof ik je niet meer.

Oké, laten we nog een keer klinken,
dan heb ik een laatste vraag voor je:
wat is het geluid van geen glas?

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in poëzie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

