Mijn laatste Facebookbericht

.

Het schilderen lag eventjes stil en gisteren, in een impuls, was ik weer aan de slag gegaan met twee werkjes waarvan hier het voorlopig resultaat te zien is. De goedkope acrylverf slaat wel erg mat neer vind ik. Op de foto hieronder lijkt dit mee te vallen maar dat is het gevolg van wat fotobewerking. Wat dat betreft lonkt de olieverf, die meer glans heeft, weer. En wat vernis kopen als er geld is; dat kan de boel opfleuren.

.

P1120374

.

Overweeg om Facebook weer eens een tijdje helemaal uit te gooien. Er is veel moois mee mogelijk maar er komt ook een hoop ruis mee en dat maakt mijn gemoed onnodig diffuus. Tis aan de andere kant een portaal om mijn werk te presenteren en levert mooie contacten op, twee voordelen die groot gewicht hebben. Punt is echter dat mijn verslavingsgevoelige inborst veel te lang blijft hangen op verschillende fora waar ik toch vrij weinig te zoeken heb. Er zijn mensen die steeds meer vrienden krijgen, tot meer dan duizend; dat is toch allemaal niet te volgen? Mijn vriendenaantal ligt rond de honderd en ik heb het er al veel te druk mee. Vannacht gebruikte ik hier en daar de ontvriendknop maar stopte na vier acties; bedacht me dat mensen daar tegenwoordig pijn aan beleven. Kan een vriend op niet-volgen zetten, dat is veel aardiger maar, vond ik tegelijkertijd, dan heb ik straks ook duizend vrienden die ik niet ken. En dan meldt Facebook ook nog eens dat als ik blijf ik instem met het recht dat ze zich hebben toegeëigend alles dat ik daar publiceerde vrijelijk te gebruiken voor eigen doeleinden. Tenminste, zo heb ik het begrepen.

Big Brother is watching you, en zijn aantal ogen groeit nu heel snel. Zo ontdekte ik onlangs dat Google ongevraagd allerlei gegevens van mensen die de zoekmachine gebruiken bewaart. Meer dan je zoekgeschiedenis alleen. Je moet inloggen op je Google-account om er bij te kunnen en een en ander te wissen maar of het dan echt weg is? Kijk eens op deze pagina voor meer details.

*

De woorden hierboven zijn vanmiddag geschreven en vanavond is de kogel door de kerk gegaan: ik zet Facebook morgenavond op non-actief zodat Facebookvrienden nog even de tijd hebben om dit te lezen. Mijn weblog blijft open, daar is ook mijn e-mailadres te vinden, voor wie contact wil voortzetten. Met dank aan alle mooie contacten.

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in proza, schilderij en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Mijn laatste Facebookbericht

  1. basstarter zegt:

    ik heb mijn facebook ergens deze lente helemaal opgedoekt en dat bevalt eigenlijk best. Ze komen toch uiteindelijk niet mijn vuilnis buiten zetten en niet eens op de koffie.

  2. basstarter zegt:

    oh oops, vindt deze schilderwerkjes toch heel fijn helder met die kleuren.

  3. Joost Lips zegt:

    Heb aardig wat mensen via Facebook werkelijk ontmoet; veel mensen delen die ervaring.

  4. basstarter zegt:

    ja, een paar kende ik al. Plus één van heel ver weg heb ik ooit ontmoet, twee zelfs nu ik er over nadenk. Misschien was het dat; ik had allemaal mensen uit verwegistan.

Geef een reactie

