Christina Rossetti – Song

.

Oud wordt nieuw. Christina Rossetti weer opgenomen vanavond. Nee, ze is niet ziek; ik bewonder haar. Decennia geleden een gedicht van haar op muziek gezet en sindsdien graag gespeeld. Vanavond weer anders en met gebreken, maar dat geeft niet. Ik verloor de tekst onderweg, niet bij gebrek aan geheugen, maar omdat haar tekst me steeds weer raakt en vaak laat huilen; de gitaar nam het gelukkig over. Kon ik weer verder en het gedicht wordt nog intenser. De dag dat ik haar recht doe is aanstaande, vandaag moeten we het hier mee doen en blijf ik van Christina leren.

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in audio, poëzie, proza en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

