Ace of spades

.

tumblr_m8nezmxuy71qgp4y4o1_400Ik heb het me eigenlijk nooit eerder gerealiseerd, maar een Ace of spades, de Schoppenaas, is feitelijk een Uitblinker met de schep. De vernietiger, die het verleden begraaft, maakt dus ook een einde aan mij, die gebouwd uit herinnering is. Ik vond de hier afgebeelde schoppenaas deze avond toen ik weer mijn digitale modellenbureau aan het uitbreiden was met erotische vintage-afbeeldingen. Dat die dames allen al dood zijn doet er niet toe; tis dezelfde droom die ik bezoek. Tis ook de vormgeving, het designgevoel van ieder tijdvak dat me uitermate boeit. De beeldtaal toen gesproken om hetzelfde uit te drukken als ieder smachten vandaag. De fascinatie met levensvormen ongeacht welke tijd. Als ik mijn fascinatie naar vintage-afbeeldingen zie surfen surf ik af tot ik er suf van ben en weer bij mezelf ben uitgekomen. Als mijn computer nu stuk gaat ben ik er ook.

Punt van verslaving is niet dat we fascinaties hebben, dat geloof ik niet. Tis dat we er op een gegeven moment liever in wonen dan in werkelijkheid; dat doet ons continu pijn. Dat is ongeveer bij iedereen het geval by the way. Buy the way or not. Zie hier tweespalt ook nog steeds. Ik schrijf geen verlichting; ik zeg hoe het gesukkel eruit ziet en waar het uit bestaat. Bij mij dan. Ik geniet het feit dat mijn gesukkel niet privé is zodat ik niet met een geheim hoef te leven. Openheid is kwetsbaarheid in de ogen van velen; ik denk dat het kracht en vrijheid is.

Tijdens mijn dwalen door erotische digitale kanalen laat ik me graag raken. Waarom wel deze vrouw en niet die, waarom wel deze lichaamshouding en niet die, waarom dit gezicht wel en ga ik die ander voorbij? Eind van zo een sessie is er een pittige verzameling Lulu´s van de pixels bijgekomen; dan ga ik schiften wat ik in al mijn geilheid bijeen heb gebracht. Je kunt me een vies oud mannetje noemen maar ik vind uiteindelijk de ziel van alle tijden. En snap niet dat de Bron in staat is zo een overdaad aan schoonheid te laten verschijnen.

piat075r01Dit is de kaart die ik evenals de ander hier getoonde aan hetzelfde weblog heb onttrokken. Ik kwam op deze website, stomweg associatief, mijn ´perverse´ belangstelling vertrouwend. Na schifting hou ik meer integriteit over dan toen ik de geile boel verzamelde. Zeer betekenisvolle afbeeldingen ook, waaronder een prachtige vrouw met een doodshoofd in haar handen; haar blik voortreffelijk. Fascinatie raakt hier aan werkelijkheid, keer op keer; ik hoef niets tegen te houden. En tegelijk raak ik er meer van doordrongen wat de tweede kaart hier toont: de maskers van de erotiek na een drankje terwijl beiden menen dat maskers vallen. Ik ben uit zo een voorgeschiedenis gemaakt voor ik geboren was.

Er zijn zo verschrikkelijk veel ingangen mogelijk in deze kwestie; een creatieve geest beslist per moment en verraadt zo zijn keuzen aan wie hem of haar helder en exact lezen. Ik ben geraakt deze dagen door iemand die dat ook doet, me zijn subjectieve aanvoelen laat weten en verwijst naar wat er altijd al voor ligt. Hij bedankte me voor de verleiding en ik begreep het eerst niet. Het duurde even voor ik me omarmd wist. Ik was al omarmd, dan komt een gedachte een context bezorgen en kan ik geloofssystemen bestrijden of eenvoudig verstaan. Verstaan is verzoening, het mooiste, zelfs als die ander nog even boos blijft om een of ander. Als ik zie dat die ander nog boos op mij is zie ik zelf nog een ander en alles sowieso altijd verkeerd. Ik hoef mijn bestaan niet te rechtvaardigen, dat is juist de vrijheid ervan. Oude vetes in dit heldere zien ontvangen smelten tot het Hart en vervloeien tot dankbaarheid. Niet voor een specifiek adres en tegelijk voor alle adressen tegelijk.

De ´code´ die aan mijn wijngebruik vooraf gaat lijkt ondersteund door mijn junkiegedrag in perioden, alsof het in de genen vastligt en ik er niks aan kan doen. Ik heb eens in een documentaire gezien dat een kind van een alcoholische moeder fysieke gevolgen meekrijgt omdat bij het kind de celkern in alle cellen ook niet meer in het midden blijkt te liggen. Ik vind dat echter geen argument omdat hersenstructuur zich ook door ervaring laat beïnvloeden. Er is een keus, maar de hersenstructuur kan die niet de makkelijkste vinden haha! Aha!!!

O ja, dan leeft ook nog in mij het argument: ik ben nogal gevoelig en moet dat af en toe wat doven. Maar als ik het gedoofd heb ben ik overgevoelig geworden en ga ik domme dingen op het internet doen. Zie al te goed dat dit falen niet over gaat als ik de verslaving niet met wortel en al erken. Dus dat is wat ik doe. Ook met een mooi rustig principe die mijn leraar eens gaf: niets afkappen, gewoon per moment uitstellen en zien wat er gebeurt.

Je zou zeggen dat je dat na 54 jaar wel eens gezien hebt. Met aftrek dan van de jaren dat ik het probleem nog niet verzonnen had. Die kindsheid heb ik nu weer gevonden. Ik ontken mijn huidige toestand niet want er BESTAAT geen huidige toestand, behalve dan wat aan de oevers van de rivier blijft hangen en ik mijn hang-ups en fascinaties noem. Ik meen het antwoord wel eens te weten en dan eindig ik met vergissing. Zonder conclusie gaat mijn belangstelling in dit leven uit naar de vrouw en de kunst komt later, want die vertoont toch alleen maar mislukte kopieën. Maar dat de Moeder vernietigend is herkennen we allemaal; we aanbidden dat onze dood vlekkeloos als Tao´s Licht Zelf mag verlopen. Al mijn overwegingen, hoe stuntelig ook, bereiden zich hier op voor en als ik eerlijk ben hoor ik De Moeder alweer Hartelijk lachen. Ik heb mijn laatste troef verloren. Ik voel me Veilig in Liefde.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in design, proza en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

