1982

.

visioen,
kon ik niks aan doen,
overkwam mij

al die jaren daarna verward,
weinigen die me begrepen
en die me geloofden bedroog ik

het visioen toonde
structuren van materie en universa
in enkele flitsen

taal ging de jaren erna
dood aan zijn eigen betekenis,
hield aan radicale crisis

wonder over

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in poëzie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op 1982

  1. Heeee waarde kunstbroeder Joost, het meest bijzonder (vind ik) van jouw prachtige tekst is: ‘wonder over’…..weinigen zullen het begrijpen. Wat zeg ik; de meesten blijven hangen in het negatieve en leren er niet van. Je hebt wel heel veel (levens)lessen moeten doorstaan en ondergaan……een GESCHENK om zo veel creativiteit daarvoor terug te ontvangen? BLIJE groet van AART en weer benieuwd naar nieuw schilderwerk.

  2. Joost Lips zegt:

    Het Geduldig Horen is jou Eigen Aart; dank je Diep!

Geef een reactie

