Vragen en leegte

.

1.
Nou God
ik voel me behoorlijk in een impasse geplaatst:
als ik het ego wil doden ben ik het ego
en als ik U wil bereiken heb ik U op afstand gezet!

En het maakt niet uit wie ik vraag om hulp
want ieder troostrijk is tijdelijk
en de impasse blijft in alle vormen bestaan.

En wil ik dan uitgeput gaan slapen
houdt U me wakker!

Wat wilt U eigenlijk van mij?

2.
Als ik me niet uitrangeren kan
en U werkt ook niet mee
wat moet het dan met mij worden?

3.
Ja, ik weet wel, ik moet vroom zijn
maar in feite ben ik pislink
en wel op U!

Waar is dit hele gedoe voor nodig?!

En waarom worden mij woorden geleerd als
´Mea Culpa´
terwijl U mij hier hebt geplaatst?

4.
Hier God, hier heeft U mijn leven,
ik heb er toch niks meer aan,
misschien kunt U er nog wat van maken.

Als ik een boek van U zie liggen
denk ik meteen: zal wel, kan er niet wat directer
gecommuniceerd worden?

5.
U was toch eenzaam?
U verdeelde Zich toch?
Los het dan Zelf op!

6.
Wat zou ik nog moeten bereiken?
Al mijn waanzin staat al online,
wat kan ik nog meer?

7.
Ik wil niet meer bestaan.
Ik doe alleen maar pijn.
Tis een zinloze exercitie.
Taalkunde verheelt geen pijn.
De woorden zijn op.

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in poëzie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

