Twee schilderwerken

.

Friends at the beach Laatste rood uit laatste tube gepeurd en Friends at the beach afgemaakt. Als je op de foto klikt krijg je een grotere afbeelding te zien. Financieel kwamen er wat tegenvallers dus even geen tubes kopen maar alle boeken, waarvan ondertussen de rechtmatige gratis aanwezigheid op Marktplaats verlopen is, er maar snel weer opzetten, wellicht zing ik het de komende tien dagen dan nog uit. Ondertussen wel een onlangs gemiste KPN-rekening deze maand betaald en ook de eerdere aanslag op de creditcard in diezelfde tijd goed gemaakt. Dus ondanks de krapte kan ik toch van vooruitgang spreken. En nu koffie! Of nog even wachten? Ja, dat moet ik even uitleggen: ik stel dat soort pleziertjes sinds kort vaker uit. De laatste dagen denk ik weer regelmatig aan wijn maar in plaats van naar de slijter te gaan neem ik dan een kopje koffie minder zodat die koffie later als een extra grote traktatie toeschijnt en met recht een bakkie troost genoemd kan worden. Maar genoeg uitgesteld; effe naar de keuken.

Temptation seen throughEen tweede gipspaneel, smaller en een tikkie minder hoog, heb ik benut om de roep van mijn tweede dorst te kalmeren. Weet nog niet of ie af is; morgen bij daglicht nog eens beoordelen. Temptation seen through lijkt me een passende titel. De verleiding naar de wijn was niet erg krachtig maar wel veel terugkerend vergeleken bij de twee weken hiervoor. Als er een zekere matheid in me heerst kan de gedachte aan wijn opkomen om me te zeggen: ´neem me; ik maak je vrij!´ Maar dat is niet zo want de volgende dag moet ik het dan weer herhalen en voor ik het weet voel ik me weer zo vadsig als wat. Leven in de nacht werkt de associatie met alcohol makkelijk in de hand; weer een goede reden om dit anders te doen. Als ik het bij een avondje wijn kon houden was het allemaal niet zo erg, maar dat is nooit voor me mogelijk gebleken. Bovendien: als ik maar een avond heb ga ik het ook nog eens meteen flink overdrijven om mijn kans waar te nemen! Ja, tis wat hè, die junkenpsychologie!

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in proza, schilderij en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

