De elfde van de elfde

.

Maf hè, heb vandaag al een paar keer gedacht dat het vandaag 11 November is en dat de elfde dag van de elfde maand best wel speciaal is, maar daarbij geen moment aan carnaval gedacht! Ook toen op Facebook over carnavalsmuziek gerept werd drong het niet tot me door. Tis dus weer tijd voor verkleedpartijen en maskers. Maar dragen we niet al alle dagen maskers? Aláááááf!

.

Kiekeboo!

.

We zetten zo vaak een mimiek op die niet past bij wat we werkelijk voelen. De maskerade treedt echt niet alleen op als we glashard staan te liegen; met onze tronies zenden we zeer subtiele signalen uit om de ander voor onze bedoelingen te winnen. Dit gaat zo gehaaid dat we het zelf niet meer in de gaten hebben hahaha! Maar ik wil dit fenomeen niet onterecht verdacht maken; tis een spel en wel een mooi spel.

Vind het wel grappig dat als ik iemand met een hanenkam zie, zijn vriend ook meestal een hanenkam heeft. Kiest men vrienden op het kapsel of past men zich gewoon aan? Hard-rockers hebben lang haar. Clowns hebben te grote schoenen. Kunstenaars dragen vaak sjaaltjes.

De kunstenaar uithangen

.

Tis wel wat flauw wellicht en ik heb niks tegen sjaaltjes, draag er sinds kort zelf ook weer een als ik naar buiten ga. En een beetje verf op de broek; het is tenslotte carnaval. Ik ga deze zoutloze tekst niet ver dragen; besluit met een jolig vers uit mijn jeugd.

.

De pijp uit

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in cartoon, poëzie, proza, tekening en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

