Aart de Lange Pzn, symboliekschilder XXV

Vredesduiven

.

Vredesduiven

Toen ik hier net woonde,
de beide buitendeuren open,
kreeg ik een vogel op bezoek
die op de balkonreling stond.
´Hi vredesduif!´ zei ik.

Jaren later een duivenplaag!
Op het achterbalkon gekoer
dag in dag uit en veel schijt
her en der, gemolde planten!
´Weg klerenbeesten!´ riep ik.

Hun aantal daalde zeer gestaag
tot ik de beestjes nog zelden trof,
toen eens een christen mij bezocht
en er weer een kwam aangevlogen!
´Zie, een vredesduif!´ zei hij.

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in poëzie, schilderij en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

