Aart de Lange Pzn, symboliekschilder XXIV

Feest van de toekomst

.

Feest van de toekomst

Soms ben ik door het lot geslagen
dat dagen nacht lijken zo zwart;
op zeker moment kan ik niet lager
en stel ik bout: de hel is af!

Dit geldt als blijde ommekeer
want als Hades eenmaal klaar is
vraagt hel geen aandacht meer,
weet ik dat beterschap daar is.

Als je wilt loop met me op
naar de einder onder het groen;
de onderwereld mag nu in ´t slop,
hoeven we nooit meer aan te doen.

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in poëzie, schilderij en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

