Uw Wil geschiede

.

Tis opmerkelijk en duurt nu al enkele dagen. Ik kijk naar het nieuws of een of andere actualiteitenrubriek en er wordt weer eens een oplichtingszaak uitgemeten. Nu al een dag of drie lang schiet ik spontaan in de lach als ik hoor wat de materiële veelvraten nu weer hebben uitgevreten! De onbeschaamdheid van het graaien van graaiers werkt op mijn lachspieren. Banken, verzekeringsmaatschappijen, woningcorporaties, op al die terreinen houdt menig manager er wel van het voetvolk een poot uit te draaien. O ja, dan vergeet ik nog de goede doelen waarvan de managers belachelijke bedragen opstrijken, en dan heb ik het alleen nog maar over de legale kant van de zaak. Ik zit alweer te bulderen! Wat leven we toch in een gekkenhuis!

Vanavond op het nieuws: er komt een naheffing van de belastingdienst van €300.00 voor vijf tot zes miljoen Nederlanders hahaha! Uit Brussel onlangs de vraag of Nederland even weet ik veel hoeveel honderd miljoen van onze belastingcenten wil overmaken hahaha! Hoe verklaar ik mijn lach? Ik hoor steeds weer wat men aan alle misstanden wil doen, haha, terwijl er nooit iets verandert whoehaah! Al die witte boorden boeven leven op basis van de consumptiedrang van al hun klanten; zolang die klanten willen wat ze willen zal er niet veel veranderen. Dat ontlokt mij de lach. Ik hoef er niks mee behalve zoveel mogelijk vrij te blijven van die consumptiedwang, dan heb ik er het minst mee van doen. Lekker rustig.

Heb vanavond de zwarte cartridge gekocht en yes!, de gisteren gratis verkregen printer levert prachtige afdrukken af. De Lexmarkprintertjes vond ik altijd wat gammel; dit HP-apparaat staat stevig en toont solide. Bovendien is het printgeluid lieflijker dan dat hakketakkerig geploeter van de lichtere Lexmark machines waarvan je tijdens het afdrukproces de kast van ellende ziet schudden. Ik kan gerust stellen: door het gaan haperen van de vorige printer ben ik er, zonder extra kosten omdat ik sowieso een cartridge moest kopen, zeer op vooruit gegaan. De gele cartridge voor de fotoprinter heb ik vooralsnog niet besteld; dat kan altijd nog als ik weer eens wat afdrukken moet maken. Dat apparaat is ondertussen wel geschikt om mee te scannen, dus mijn inboedel mag weer compleet genoemd worden. Wat me doet denken aan mijn inboedelverzekering; zal ik die niet eens opzeggen? Ik heb alleen maar oude spullen en amper iets van marktwaarde.

Schermafdruk van 2014-10-30 23:29:21

Dit is mijn bureaublad nu. Een foto uit het Ubuntu bestand met de kleur blauw die ik vanavond ook veel op de kwast had. Ik heb enkele doeken geheel blauw gemaakt over oude voorstellingen heen, om er met nieuw elan nogmaals op te werken. Als je bij mij een doek koopt heb je eigenlijk vier of vijf schilderingen boven op elkaar gekocht in veel gevallen. Ik zou er eigenlijk een röntgenapparaat bij moeten leveren. Stond vanavond letterlijk te juichen toen ik een doek tot harmonie had gebracht; dat is dezelfde lol als welke ik beleef nadat ik het laatste woord in een gedicht goed heb gezet. Voelt als bevrijding.

Morgen wat administratieve zaken afhandelen en genieten van het prachtweer dat is voorspeld; dat zou zaterdag ook nog zo zijn. Dit weekend nog freewheelen en vanaf maandag aan de gang met het manuscript. Ik bad tot god om een printer en hij stuurde er drie; dit leek me omen, een teken dat mijn werk hoognodig in druk moet verschijnen. Uw Wil geschiede.

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in proza en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

