Wonderlijke dag weer!

.

Tot laat in de nacht de kwast gehanteerd op doeken en panelen zodat ik tegen het middaguur pas ontwaakte. Koffie, mail bekijken en allemaal leuke dingen zien. Fraaie mail van kunstbroeder Aart. Bericht van een man die gedichten van Vasalis wil kopen van me. Verklaring van Connection dat er inderdaad teveel van mijn OV-kaart was afgeschreven; kan ik nu opnieuw opladen. Het ging maar om zo een vier euro en was even flink wat gegevens invullen, maar iedere cent telt en dit doet het reeds goede gemoed nog beter zijn. Een vrouw die hier een kilometer vandaan woont schreef me dat ik de gratis printer met klein defect kon komen halen! Ook via Marktplaats getraceerd. Daar ben ik vanmiddag heen gegaan. Ik had eerst gevraagd van welke muziek ze houdt. Nederlandstalig. Een dubbel-cd van André Hazes voor haar meegenomen. De printer stond al klaar. Ik vroeg haar wat het ´klein defect´ was.
¨Ach, hij print alleen halve pagina´s¨
Wat? Klein defect? Halve pagina´s? Dat is wel het verschil tussen een meesterwerk en een onleesbaar manuscript ja! Maar ik sprak dit niet uit; het is tenslotte weer een lucky day dus dit zou ook wel goedkomen. Toen ze mijn fietstas zag zei ze:
¨Dat gaat niet passen!¨
¨Jawel; zeer rekbaar tasje!¨ Paste prima natuurlijk.
¨Moet er een plastic tas overheen, voor als het gaat regenen?¨
¨Nee hoor, ben binnen vijf minuten weer thuis¨.
¨Ben je niet bang dat de tas eraf valt?¨
¨Heb ik aan gedacht; kijk, ik heb deze vastgebonden.¨

Ben benieuwd of Ubuntu hier wel een besturingssysteem voor toelaat. De printer die Erik onlangs bracht omdat de mijne kuren vertoonde doet het er niet op. Zo heb je een printer en dan opeens drie! Maar het kan nog gekker, want een andere vrouw uit Haarlem, die ook zo een gratis drukapparaat op Marktplaats had gezet, schreef me een uurtje geleden dat deze nog beschikbaar is. Vier printers!

Om acht uur kan ik de vierde printer ophalen, en das maar goed ook want die derde krijg ik ook niet echt aan de praat. Scannen wil ie wel en ook een testpagina levert ie af, maar documenten afdrukken ho maar. Ga straks een HP-printer krijgen, een die ik vroeger ook had, simpel en daardoor, denk ik dan, betrouwbaar. Het gaat om tekst printen, niet om de meest gave foto´s. Ondertussen de dichtbundel van Bert Schierbeek ook verkocht. En vandaag geen cent uitgegeven. Ik word nog eens verstandig; tot later!

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in proza en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

