Mijn beeldend werk gaat online

.

Tegen middernacht nog een wandeling; vandaag al een heerlijke fietstocht beleefd. De fiets die ik normaal gebruik heeft een slinger in het achterwiel; sta ik eindelijk droog ga ik nuchter alsnog slingerend op mijn ijzeren ros! Maar ik heb onlangs de tweede herenfiets gerepareerd en die rijdt alsof ie net uit de fabriek komt! Het was mijn reservefiets maar deze loopt veel soepeler kom ik deze dagen achter. Dat voelt als een cadeautje. Zoals het als een geschenk voelde toen ik vorige week een lang vergeten zwarte broek, in prima staat, uit mijn klerenkast nam die prima bleek te passen. Ik weet mezelf steeds weer te verrassen.

Op de mp3speler heb ik een prachtige spreker staan: Greg Goode. Een klant van Marktplaats noemde deze naam in een mail; ik heb een zoekmachine ingezet, luisterde en keek al snel naar een man die me meteen in zijn ban had. Hij spreekt over non-dualisme en zelfonderzoek, maar niet vanuit kennis, nee, het is juist zo prachtig om hem te zien formuleren, hoe hij de woorden ter plekke vindt en in feite hardop zijn onderzoek ondertitelt als hem een vraag is toegeworpen. Voor wie wil kan hier de playlist bekijken en beluisteren.

Heb vandaag nog niet geschilderd; wel de site Joost Lips – Drawings & Paintings bijgewerkt. Ik zal er nog wat meer oud werk opzetten, waarschijnlijk in een galerie met thumbnails en een enkele grote afbeelding, om daarna met frisse snuit de toekomst tegemoet te schilderen. Afgelopen nacht wel veel gedaan; vier doeken onder de kwast genomen. Kleine spijkertjes in de muur geslagen en ze opgehangen; toen ik ze vanmorgen bij daglicht aantrof was ik blij verrast.

Op bovengenoemde site heb ik vandaag onder andere Let´s dance geplaatst, twee tekeningetjes met inkt en waterverf, in juni 2000 vervaardigd en gestoken in oude deels berookte lijstjes van de plaatselijke kringloopwinkel.

.

Let´s dance.

.

Tweede afbeelding heb ik Entangled genoemd. Er zullen mensen zijn die denken: ´wat is dat ik godsnaam?´ maar dat weet ik ook niet. Wel weet ik dat ik de inkttekening lange tijd op de slaapkamer had hangen en deze me na het ontwaken veelal verraste door de harmonie die ik erin zag.

.

Entangled

.

De laatste foto heb ik gemaakt nadat ik een goede vriend uit Amsterdam had gesproken over verslaving en hoe lastig het is eraf te komen. ¨Gewoon springen¨ had hij gezegd. Toen heb ik thuis een schets gemaakt met stiften en daarna ontstond een olieverfschilderijtje. The jump heet het.

.

The jump

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in non-dualisme, proza, schilderij, tekening en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Mijn beeldend werk gaat online

  1. AART zegt:

    WAARDE KUNSTBROEDER…….wat ik nu allemaal heb gezien is ongelofelijk…..er zitten echt meesterwerkjes bij……..de een nog mooier, aangrijpender en begrijpender dan de ander.
    Jouw werk mag de hele wereld aanschouwen…..wees er wel zuinig op. Ze hebben een hogere waarde dan je wellicht zelf denkt! Een BLIJE groet van kunstenAARTJE.

  2. Joost Lips zegt:

    Net terug van een heerlijke nachtwandeling mag ik hier je Hartverwarmende woorden vinden Aart; dit maakt me zo blij! Ben er stil van… Hartsgroet!

Geef een reactie

