Revival signalen

P1120132Weken de kwast niet aangeraakt en vanavond, opeens, is de bevlieging er weer en heb ik het doek met vrouwelijk naakt, waarvan ik eerder veronderstelde dat die wel af was, nog eens flink in de verf gezet. Hier is het voorlopig resultaat te zien. Hiervoor was de omgeving van de vrouw overal donkergroen; opeens zag ik dat ik dit anders wilde en van het een kwam het ander. Tis lekker opgefleurd en stimuleerde me een tweede doek van de muur te halen en bewerken, en een derde. Het afstemmen van kleuren met elkaar, als het vloeiend gaat, geeft het gevoel dat er van een helende werking sprake is omdat ik dan lekker out of my mind ben. Dit is een prima kwaliteit van deze bezigheid die me altijd helpt als ik weer droog sta zoals vanavond.

Vanmorgen, ook na weken, dan toch eindelijk de banden van de twee fietsen geplakt en twee tochten op een van de brikken gemaakt; dat voelde lekker! Had al die tijd gewandeld en gewandeld en gewandeld. Ik heb blijkbaar opeens goede zin voor afwisseling want voor het eerst sinds maanden tevens de bibliotheek weer eens bezocht en ben met zeven boeken thuisgekomen, waaronder het prachtig uitgevoerde ´Spontane bevrijding door te zien met Naakt Gewaarzijn´ waarin teksten van Padmasambhava gebundeld zijn en van commentaren voorzien. Een klassieker binnen het Dzogchen-onderricht. Fantastische taal om te lezen omdat het de stilte achter alle rumoer van de geest steeds weer voelbaar maakt. Ook het boek ´Niets is zo´ van de zo beminnelijke Shunryu Suzuki meegenomen; als je die man hoort formuleren word je vanzelf heel vredig van binnen. Twee boekjes over de Islam in de tas gedaan; kijken of ik mijn visie op deze godsdienst wat kan nuanceren. Ook boekjes van Anthony de Mello en Eckhart Tolle uitgekozen en tenslotte, omdat een broer van mij hier laatst met enthousiasme over sprak, Thomas a Kempis en zijn werk ´De navolging van Christus´. Heb al heel lang geen boek meer gelezen; als ik iets las was dat op het internet. Voorlopig ben ik gepakt door Padmasambhava; kan ik iedereen aanraden.

*

A hundred things may be explained, a thousand told, but one thing only should you grasp. Know one thing and everything is freed – Remain within your inner nature, your awareness!

Padmasambhava

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in non-dualisme, proza, schilderij en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

