het karakter van Genade

.

1.

er is geen keerkring
welnee
dat droom je alleen maar
en je kunt geen kant op

jij zegt:
´met de rug tegen de muur´
en ik weet dat het je fantasie is

als ik wat terug zeg
help ik je motor op gang
en als ik louter luister
bedank je me achteraf

wonderlijke wereld
waarin mijn ingrijpen gevangenschap is
en loslaten
niks mist

2.

alles mij geleerd,
verloor ik;
wat meer wil je weten?

3.

de vogel op die tak,
rechtsachter mijn schouder
zingt mij toe
door het open balkondeur;
deze strofe is voor die vreemde vogel zo onbekend
dat het vers is

4.

als de wereldwonderen gebeuren
sta ik vaak verbaasd
dat de mensen die vogelvluchten
en wolkenpartijen niet zien,
liever mail nakijken, en lopend door de straat
nog snel even een berichtje verzenden

5.

al die mensen die zeggen dat God niet deugt
projecteren,
als ik God was had ik ze allang de mond gesnoerd
hahaha!

6.

iedereen weet al wat ik niet weet
dus mijn schappen zijn leeg

7.

altijd als ik een goed voornemen heb
gaat het onweren maar ik heb van God geleerd
om als het regent een regenpak mee te nemen
dus het kon me niet meer donderen
en ik had God lief

8.

ken je het boek van job?
goed boek joh!
daar staat precies in hoe je alles verliest

9.

teresia van avilla
had pas kloten
want die zei tegen God:
geef me al die crisis in ene keerkring
want nou ben ik het zat!

10.

Het tiende gebod:
niks meer overlezen
alles vergeten
en jezelf verliezen

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in poëzie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

