Kimlichten

P1120093

.

Dacht vandaag maar eens niet eindeloos over geldzorgen te ouwenelen, dat weten we nu wel. Dus ik heb vanmorgen gewoon de creditcard getrokken en even goed inkopen gedaan. Al dat zuinige gedoe van mij brengt duidelijk verkeerde vibraties het universum in dat vervolgens denkt: ´O, die Lips heeft niet veel nodig dus hem zullen we dan ook maar niet rijk bedelen!´ Dus dat moest anders. Nu heb ik signalen van een stevig uitgavepatroon afgegeven die moeten leiden tot overvloed zo het een koning van de ledigheid betaamt. En omdat ik mij de laatste daagjes wat zwakjes heb gevoeld kwam ik tot het besef dat ik al geruime tijd geen vlees had gegeten, wat op zich loffelijk genoemd kan worden, maar een vermoeden van vitamine B12 deficiëntie moest toch even met een eenmalige zonde aan het vegetarisch bewustzijn worden rechtgezet. Het werd gehakt, half om half, en meteen in de pan gedaan dus de lunch was stevig. Het werkte wonderwel uit; ik zit hier met de energie van een Spartaans gladiator die de hele wereld weer aan kan. O nee, die Spartanen aten geloof ik helemaal niet veel; die konden volgens mij leven van een wortel en een stukje peterselie per dag. Nou ja, is verder ook niet belangrijk.

Ik hield altijd wel van een potje uitslapen maar gisteren dacht ik rond een uur of zes in de ochtend: geen gezeur en opstaan! Dat was dapper en kloek maar tegen vier uur in de middag stortte ik opeens in. Dacht toen nog niet aan een vitaminegebrek. En dan vanmorgen, ik geloofde het zelf bijna niet: stond ik rond 04.00 uur al naast mijn bed! Een mens kan ook overdrijven. Maar ja, weer het bed instappen vond ik onzin, ik had op dat matras niks meer te zoeken en nam een lekkere douche in het donker. Spetter de spetter, lekker hoor! En daarna koffie. Een bakkie slechts, want toen was het op. Het zou nog drie uur duren voor de buurtsuper open zou gaan dus dan kom je al weer gauw op thee uit. Ook lekker en ik had geen koffie nodig om wakker te worden want ik was de avond ervoor zeer tijdig gaan pitten. Wel een beetje slordig dat ik ongewild de thee voor een goede nachtrust nam zodat ik tegen het middaguur alweer zat in te dommelen. Ik leek wel een ouwe vent! En toen opeens wist ik het: ik heb cobalamine nodig! En deze vitamine zit behalve in vlees ook rijkelijk in eieren, die ik ook al lang niet genuttigd had. Dus ik heb daar ook een doosje van gekocht. Van vrijlopende kippen, zoals dat heet. Vroeger waren dat scharreleieren maar de scharrelkip is ondertussen veel krapper komen te zitten; er wordt wat af gesjoemeld met die termen.

Zat vanmorgen lekker te schrijven toen ik in het oosten een geweldig fraaie streep ochtendlicht tussen twee lagen bewolking ontwaarde. ¨Mijn goedheid!¨, riep ik uit, ¨mijn camera!¨ Snel twee foto´s geschoten en allebei mislukt. Had ik maar een goede fotograaf moeten worden. Ik heb een prachtige Panasonic DMC-FZ18 toestel gekocht, tweedehands, een jaar of vier terug alweer, maar nog steeds niet de moeite genomen de bijbehorende handleiding te bestuderen. Ik doe maar wat. Op goed geluk. En nu zie ik net aan de andere kant, in het westen, andermaal fantastische wolkenformaties waar het laatste daglicht door kleine openingen knalt. Natuurlijk weer het fototoestel erbij gepakt en straks uitvinden of het resultaat nu wel naar wens is. Zo ja dan zal zich dat hier tonen. Moet vast lukken; heb de knop van de camera extra veel keren ingedrukt en zelfs een zo weinig getalenteerd iemand als ik moet dan toch minstens een leuk plaatje vergund zijn lijkt me. Nu ik het er toch over heb: ben veel te benieuwd, sluit dit bericht af en ga de boel plaatsen.

.

P1120097

P1120091

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in fotografie, proza en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

