Als de rook om mijn hoofd is verdwenen

.

Nog 25 cent en vier sjekkies te gaan, dan ben ik echt helemaal blut. Moet ik me nu zorgen maken? Welnee, vrolijk doorleven! Ik heb nog heel veel aardappelen, een kilo broodmeel van de Lidl en de waterkraan doet het ook geweldig. Niks te klagen dus. En de lucht die ik adem is helemaal gratis, nog even en dan gaat daar geen rook meer doorheen. Joostje wordt nog eens gezond!

Ik had overigens al stinkend rijk kunnen zijn want de laatste maanden heb ik wel vijf mails gehad die mij een fortuin beloofden. Drie waren ondertekend door een Duitser, twee door een dame uit ik weet niet meer welk land. De strekking van de vijf in beroerd Nederlands gestelde mails was steeds dezelfde: er was iemand dood gegaan en vele miljoenen dollars waren achter gebleven maar niemand om die op te eisen. En aangezien ik dezelfde achternaam als de overleden persoon heb wilden ze die miljoenen graag op mijn bankrekening storten. Ja ja. Ik heb die Duitse naam op google ingetikt en kwam berichten tegen die wezen op niet al te frisse praktijken van die Duitse mijnheer die ik voor deze gelegenheid graag Herr Schwindler noem. Tis natuurlijk ook wel merkwaardig dat men wel mijn mailadres waarin mijn volledige naam voorkomt weet te vinden maar niet mijn adres. Doorzichtige toestand.

Heb enige tijd terug gekeken of ik niet ook, wat ik op andere weblogs tegen kwam, een PayPal donatieknop op mijn blog kon plaatsen, maar dat wilde niet lukken. En afgelopen week zag ik dat een dakloze vrouw via Facebook een oproep had gedaan aan al haar vrienden een klein bedrag op haar rekening te storten; er is flink gereageerd en dat leverde haar ruim €600.00 op. Dit digitale bedelen werkt blijkbaar dus ik vermeld hier gaarne het bankrekeningnummer van J.M. Lips: NL73ABNA0801106338. Wees gul allen!

Ben vandaag bevangen door een zekere meligheid waar geen diepzinnige teksten van te verwachten zijn. Dit wordt een slap en onsamenhangend blog, reken daar maar op!

De boeken die ik op Marktplaats heb gezet vinden bepaald niet gretig aftrek. Bovendien sta ik ondertussen ruim €70.00 meer rood dan het krediet dat mij feitelijk is toegestaan dus als ik al wat verkoop en geld gestort krijg kan ik er nog niet bij hahaha! Ik lach wat af vandaag, mijn gesukkel heeft gelukkig nog entertainmentwaarde voor me. Overigens heb ik ontdekt dat in Haarlem Noord een zaak zit die tweedehands spulletjes inkoopt. Daar ga ik morgen naar toe met de twee mobieltjes die ik in de kast heb liggen. Levert allemaal niet veel op ook al zit er een Iphone G3 bij; dat spul verliest zeer snel aan waarde als er nieuwe modellen op de markt zijn gebracht.

Ja hoor, het is zover, mijn laatste sjekkie staat in de brand! Menig roker die stopt heeft daarna steeds de aanvechting: zal ik toch nog wat tabak kopen? Maar met een lege beurs heeft dit dilemma geen kans; slim bekeken!

Nou, ik geloof dat ik erkennen moet dat ik de tijd van de lezer verknoei met dit soort loze praat, tenzij, want dat kan natuurlijk, ook de lezer van meligheid om komt en mijn flauwiteiten daarin vruchtbare bodem moge vinden. Maar daar ga ik niet van uit; wat wel uitgaat is de peuk en dit verhaaltje en wel nu!

*

Kwam net weer zo een mailtje binnen!

belangrijk,

Mijn naam is Francis Bonfoh; Ik gemaild u eerder
zonder reactie. In mijn eerste e-mail, ik noemde over mijn overleden
cliënt wiens familie ik kan niet in contact komen, maar je dezelfde
achternaam delen als zijn en ik voel dat het eenvoudig zal zijn om u
hier kennismaken met de bank als zijn nabestaanden voor de bank om
zijn evenwicht te brengen in uw voordeel voor ons te delen het gaat.
Hij had een bedrag van 9.500.000 euro voor zijn dood gestort. De
fiduciaire Deposit and Investment Bureau heeft hier me gevraagd om
zijn begunstigde presenteren indien die er is, of het goed zal worden
teruggezet naar de overheid en het zou verloren gaan.

Ik ben op zoek voor uw goede trouw hulp aan om
de bank hier voor deze rol worden gepresenteerd, zodat documentatie
kan worden verwerkt en de betaling in uw voordeel. Als u
geïnteresseerd bent kunt u contact met mij op voor meer informatie.
Opmerkingen: Ik heb deze brief vertaald om ervoor te zorgen bent u in
staat om te lezen en te begrijpen en ik zou willen dat je verder te
antwoorden me in het Engels of Spaans als je kunt.

Met vriendelijke groet,

Francis Bonfoh......
Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in proza en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Als de rook om mijn hoofd is verdwenen

  1. Chantalle Meijer zegt:

    Heee Francis…zijn wij dan toch familie? Ik heb deze mail nu voor de zoveelste keer gekregen en uiteraard weg geklickt. €9.500.00 zou er te verdelen zijn…(ik kan het bedrag niet eens uitspreken zonder te stotteren). Dat wordt dus delen geblazen….hahahaha….wat zou het heerlijk zijn om eens geen geldzorgen te hebben? Of mijn sigaretten bij de Lidl te moeten kopen….hahahah…. Ja ik ben ook vaak melig, maar altijd vrolijk en positief gestemd. Ik wens je een mooie dag en we zien elkaar wel bij de verdeling van de erfenis hihihihihihi,
    Chantalle Meijer

  2. Joost Lips zegt:

    Mijn naam is Joost Chantalle, Francis ondertekende de brief. Kreeg er overigens weer twee afgelopen nacht. Al dat aanbod en ik zit weer de hele dag boeken op Marktplaats te zetten. Vandaag een dichtbundel verkocht; heb daardoor net weer een eerste peukje kunnen roken, de goedkoopste shag, L & M en inderdaad: blijven lachen!

Geef een reactie

