Totale uitverkoop!

.

Afgelopen avond de meisjes kinderfiets naar de woonkamer gehaald en flink mee aan de slag gegaan. Zoals eerder gezegd: de financiële nood is optimaal en ik moet nu snel geld genereren. De €20.00 die ik nog had heb ik nu al twee etmalen niet aangeraakt, das toch kras! Wel de vorige dag de laatste €2.47 speelruimte van mijn krediet gebruikt en thuisgekomen met etenswaren waar ik weer twee dagen van kan leven. En nu dus aan de slag gegaan met die fiets, wat betekende: schoonmaken, oppoetsen, wat zaken versleutelen zodat alles nu weer soepel draait en tenslotte de brik beneden in de openbare boxruimte geplaatst met een verkooppraatje plus een leuk prijsje op een briefje erop. De banden nog even opgepompt, het fietsje op slot gezet en op weg naar boven de racefiets meegezeuld; die is nu aan de beurt om weer toonbaar en goed werkend te krijgen. Iemand belangstelling? Stuur me maar een mail.

Bij de AH hier vlakbij wat kaartjes opgehaald om daar later ingevuld weer op te hangen: kaartjes om zaken aan te bieden of te vragen. Van de zes kaartjes zijn er reeds vijf ingevuld: tis allemaal aanbod geworden en voor die zesde gaat hetzelfde gelden. Behalve de meisjesfiets ( €65.00 ) heb ik tevens in de aanbieding een Nikon Coolpix I27 digitale pocketcamera ( €35.00 ), een Lenco mp4-speler met 4 GB opslagruimte en een garantiebewijs dat nog lekker lang meegaat ( €17.50 ), een fraaie Talens van Gogh schilderskist met olieverf en overige toebehoren in nieuwstaat maar zonder de originele verpakking ( €25.00 ) en heel heel veel cd´s, zowel klassiek als populair ( maximaal €4.00 per stuk ). Dan rest mij nog een enkel leeg kaartje en ik overweeg daarop mijn diensten aan te bieden als klusjesman voor een tientje per uur en als gigolo voor slechts €5.00 voor hetzelfde tijdsbestek zodat de dame die hiervoor gaat voor een tientje mij twee uur plezier levert.

Tis alweer 04.39 uur. Zal deze nacht niet slapen. Was ook al met administratie in de weer: welke uitgaven kunnen minder en welke helemaal geschrapt worden? Ja ja, een druk baasje voor iemand zonder werk; overleven vraagt heel wat inspanning. O ja, dan heb ik ook nog een Samsung telefoon met qwerty-toetsenbord; kostte rond de vijftig euro geloof ik en heb ik al eens op Marktplaats gezet. Kreeg toen de vraag of ie simlockvrij was. Wist ik niet; geen verstand van. En ik heb nog een Iphone liggen, G3, mag ook weg voor een prikkie maar wie wil ´m hebben? En hoe zit het hier met die simlock? De vorige eigenaar gebruikte deze via Ziggo, ik via de KPN, dus dat lijkt me een simlockvrij apparaat. Alleen het wachtwoord wijzigen dat kan meen ik niet; ik hanteer het wachtwoord van de vorige eigenaar. De batterij gaat nog wel wat uren mee na het opladen maar is aan vervanging toe. Wil iemand ´m hebben voor een aannemelijk prijsje?

En dan zijn er natuurlijk nog de boeken, waaronder fraaie dichtbundels en spirituele werken. Maar ja, ik heb er veel van per exemplaar op Marktplaats gezet en dat is een hoop werk met weinig rendement, dus dat is meer iets voor als ik echt honger lijd. Neem eens een kijkje in het winkeltje van deze armoedzaaier.

Nou, volgende keer weer wat smakelijker tekst mag ik hopen want die geldzaken leveren niet het meest vloeiend proza op; voor nu een groet aan de lezer!

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in proza en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

