Borrelpraat over talent in Holland

.

Wat er nou vanavond bij Holland got talent aan de hand was? Ik heb er altijd een heel naar fantasietje op na gehouden namelijk dat de presentator, door een of ander rampspoedige oorzaak, de verkeerde kandidaat uitroept tot winnaar van de talentenjacht. Vanavond gebeurde iets soortgelijks, hoewel het hier geen finale betrof en er dus een oplossing mogelijk was, namelijk, drie in plaats van twee kandidaten door te laten gaan naar de finale en zo de blunder te verhelen. In eerste instantie kreeg de presentator een briefje waarop een naam onleesbaar was; er leken twee namen door elkaar geschreven te zijn. Dat is toen opgelost. Toen kreeg ie een uitslag op een kaartje dat niet klopte of verkeerd werd geïnterpreteerd. De juichende dansgroep kon opeens alsnog afgevoerd worden. Dat was te dol natuurlijk, dus alle drie door. De jury kwam amper nog in beeld daarna want de blamage was enorm en probeer dan nog je tronie maar eens in harmonie te houden. Robert ten Brink deed het nog heel knap! Toen ie de blunder besefte heeft ie volstrekt professioneel gehandeld maar reken maar dat er nu achter de coulissen een flink stukje gebabbeld zal worden over hoe zoiets in de toekomst te voorkomen! Mijn goedheid, wat een afgang! Talent was er, maar niet in de regie.

Robert ten Brink weet meteen, als ie beseft wat er aan de hand is, dat ie de hele wereld over gaat! Dit wordt een hit op You Tube, reken maar! Dus die gozer zal wel even zijn tong her en der roeren en hardop en fel vragen opwerpen als waarom ze, schelden is niet nodig!, anno 2014 niet in staat zijn een juiste uitslag te overhandigen aan de presentator? Wel leuk die lastminutestemming zodat er nog wat sms’jes binnen knallen maar als je ze niet kan lezen waar ben je dan mee bezig? Met geld en mij, Robert, totaal voor schut te zetten! Zo werken die dingen.

De jury was duidelijk ook not amused. Welke uitslag nu de juiste was valt nog te bezien, het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat de klassieke pianist op een is geëindigd. Er is me daar een partij prutswerk afgeleverd!

Ik dacht aan een goddelijke ingreep. Want ik vond de dansgroep en meisjeszanggroep beiden geweldig maar iets in mij bad dat die pianist ook door zou gaan. Mijn gebed is verhoord. Tis allemaal mijn schuld.

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in proza en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

