Heerlijke herfst

P1110841

.

Meldde ik gisteren nog dat ik een Hemels galeischip in de wolkenpartijen aan het achterbalkon had gefotografeerd en dat ik dit wonder binnenkort zou publiceren, toen het plaatje eenmaal op mijn computer groot zichtbaar was geworden was het toch veel te klein in verhouding met het wonder dat ik voelde toen ik de foto maakte. Daarbij was ik reeds in zekere roes gebracht door de wijn en dan gaat herkennen als een trein zo de gezapige lachers nu verraden. Hieronder de foto van het Hemels galeischip die gisteren, middels de trukendoos van pareidolia in combinatie met wijn uit Zuid-Afrika, mij de indruk gaf dat het heel bijzonder was, maar, moet ik met alle hier opgeroepen getuigen erkennen: zoveel stelde het ook niet voor.

.

P1110989

.

Maar de herfst blijven we vieren, dat moeten we wel afspreken anders vind ik er niets meer aan het geluk van de herfst met je te delen, maar dat spreekt voor zich lijkt mij. De herfst kan er toch ook niks aan doen dat ie al de bladeren laat vallen? Zo is de herfst nou eenmaal en protesteren heeft geen enkele zin. Dat is de glimlach van de herfst, op de fiets, big smile en niemand die me iets doen kan. O ja, ik moet nog een band plakken.

.

P1110981

.

Ja, tuurlijk, dan heb je altijd mensen die zeggen dat ze vooral van dat ene seizoen houden maar dat is een beetje raar, dan mis je driekwart van het jaar je werkelijke zin! Verlangen naar de zon als het giert en regent is gewoon ontzettend dom! Maar je wil mensen ook niet tegen je in het harnas jagen, past je wat aan en zegt: ¨zeker, het regent zeker hard!¨

.

P1110811

.

Volgens mij komt het hier op neer: ik ben een wrak als ik eerst iedereen moet overtuigen van het wonder dat er is en als ik die neurotische aandoening simpelweg niet volg is het allemaal makkelijk zat!

.

P1110844

.

Tis verleidelijk om in de geest op zoek te gaan naar patronen die mijn pijn verklaren maar hé! als die pijn van iedereen is dan zal ik deze zelf ook wel verdiend hebben! Dus zekere bescheidenheid is hier gepast. Geen heilige praatjes als de Heilige Stoel onder je reet vandaan gestolen wordt. Ik zeg helemaal verkeerd wat ik wilde zeggen maar dit bedoelt beter dan waar ik met de vorige bedoeling op doelde.

.

P1110827

.

Scherts oké, maar een goed lied eindigt altijd met Hart. Dit is niet voorschrijvend bedoeld, tis eenvoudig mijn ervaring en ik kan me niet voorstellen dat een ander dit niet ervaart. Ik schrijf om herkend te worden, vanzelfsprekend. En herkenning is altijd al zichzelf, dus wat wil je nou? De herkenning een brief sturen dat je herkend hebt? Je bent toch niet gek? Daarom. De wolken hebben gelijk om geen enkele reden; ze beschrijven de wet van oorsprong die de dingen beweegt en al mijn weerstand is van god los, ajuus, waar is mijn parapluuuuuuuuuuuuuuuu!

.

P1110813

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in fotografie, proza en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

