De grap van het bestaan

.

Voor lolacabruja

Ik zat laatst
eens alle kunstenaars te tellen
en het waren er veel teveel
en dus heb ik tenslotte
alleen mezelf geteld

Nou hou je twee kampen:
voor en tegen
en na het strijden
heb ik ze beide gedag gezegd.

En toen kreeg ik me toch een gekraai.
Ik had het ook verdiend.
Ik joeg duiven van balkonnen
maar dit was een ander geluid!

Opeens zag ik raven in alle straten
en wist dat het die heks was.

Ik lach steeds vaker
en dat komt door die mooie vrouw
die zonder bezemsteel
mijn hart schoont.

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

2 reacties op De grap van het bestaan

  1. lalocabruja zegt:

    Ja zonder bezemsteel
    Schoont me woorden
    Je mooie lach
    Daar groeide
    Een kracht
    Die lacht
    Naar jou
    Pracht 😉

  2. Joost Lips zegt:

    Hmmm!!!
    heerlijke snelle woorden
    door de ether zonder bezemsteel;
    tik! poink, feilloos in mijn hart!
    U is Pracht!

Geef een reactie

