braille ben je zelf

.

…in die tijden, van volkskrantweblog en dat soort fenomenen, kon je overal rondspoken zonder enige verantwoording af te leggen, tenminste, als je zo slim was geweest onder schuilnaam te opereren, want anders wist men je zeer persoonlijk te vinden; die tijd is voorbij…

…ja, en dat heden waar al die verlichte zielen over spreken wil ook nog niet opstijgen naar de hemel als ik zo even goed om me heen kijk…

…ach ja, in die dagen; wil je al terug dan ga je star trek kijken en dat helpt ook al niks dus vooruit met de geit en alle bokkesprongen want zonder lef komen we nergens bewijzen al die boeken die de blinden lezen…

…als je iets niet goed gezien hebt wie zag dan dat je dat niet goed hebt gezien en wie is diegene die het nu beter ziet en op weg naar waar, wat, wie en hoe ook alweer?…

…als je gereformeerd bent moet je naar de hoeren en als je hoer bent ga je gewoon die gereformeerden verleiden; zo ziet mijn wereld die ik verliezen moet eruit en ik hoop dat petrus er een beetje om kan lachen als ik ermee binnen wil…

…ieder uitleg kun je beter meteen maar wil inruilen: verloren kwestie en daar heb je geen dikke boeken, wonder van Alexandrië of bibliotheekpasjes voor nodig: ten eerste registreer je iemand die niet bestaat en ten tweede ben je zelf een kluns…

…en als je nog niet weet dat je een kluns bent kun je altijd bij mij op cursus, voor een zacht prijsje of wat warm vlees, want voor wat hoort wat anders zijn we niet getrouwd…

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in proza en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

