Taal is een kluns

.

Blabla, jaja, taal zeker!
Nou kom maar op met je woorden,
die krultangen zonder krullen, holle poses,
en vermaak me dan maar een beetje.

De betekenis van ieder je bouwsteen
is gemaakt van al die andere,
dus het zooitje verwijst naar zichzelf
en is volstrekt nietszeggend!

Rijkdom is geen armoede nee,
dat weet mijn tante ook wel,
maar wat het wel is, wat het wel is
daar hoor ik niemand over!

Als geld stinkt dan taal helemaal!
Maar ja, geld en taal heten neutraal
te zijn, haha, neutraal mijn hoela!
Je hebt altijd een bedoeling!

Zo, een nieuwe regel
en weer een
en weer een
en weer een
tot zelfs een vijfde deze keer;
wie heeft bedacht dat je consequent moet zijn?

Taal is een schurk: onder valse voorwendselen
steelt ie je hele huis leeg
terwijl je denkt dat er een welzijnswerker bezig is.

Als taal logisch was
dan hadden de meeste mensen
gewoon hun mond kunnen houden.

Taal suggereert samenhang in los zand
en wat echt een is verdeelt het bij de vleet.

Als ik taal was zou ik me
maar snel uit de voeten maken!

Of zoals mijn zus zo treffend zei
toen ik een wandeling even uitstelde:
dat wandelen loopt niet weg!

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in poëzie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

