Datingsite

.

Ach, het kon me eigenlijk helemaal niks meer schelen dat al die relatieplaneten op veehandels leken; ik was alweer geruime tijd alleen en kon wel weer eens een verzetje gebruiken. Maar welke supermarkt voor de liefde zou in mijn geval het geschiktst zijn? Niet die voor hoger opgeleiden, want die praten over het algemeen sluwer dan intelligent, planmatiger dan gevoelig, en dat moet ik niet hebben. Ik zat me zo eens hier en daar te oriënteren en overal viel me van de verlanglijstjes van de dames op dat je er hun zelfrespect aan af kon lezen: hoe langer de lijst des te geweldiger vonden ze zichzelf. Daar moet je nooit instinken vind ik; korte lijstjes getuigen van vrouwen die pas echt weten wat ze willen. Wat me ook was opgevallen: iedereen beschrijft zich vooral in positieve zin, zit op de sportclub of danst iedere vrijdagavond urenlang, maar als je een jaar met ze leeft geven ze de geraniums al water. Ze zitten niet voor niks op die sites! En telkens weer, dus dat geeft te denken. Maar ja, nooit geschoten is altijd mis. Gezien mijn wensen leek het me wel goed op een spiritueel georiënteerde site mijn kans te wagen; ik besloot eens bij Spiridate een kijkje te nemen. Mijn goedheid wat kom je dan een truttebollig geouwehoer tegen zeg! Als je al opgewonden was, wat waarschijnlijk is als je hier komt buurten, zou dat zonder wip bij het lezen van die woorden reeds verholpen zijn! En de profielfoto´s, help! Of deze ontbrak om een reden die men zelf mag invullen, of er kwam een pot chagrijn met mislukte lach vrij van die slecht geschoten foto. Maar zoals in alle domeinen van het bestaan zul je ook hier uitzonderingen vinden dus niet getreurd; ik wilde er gewoon voor gaan en dan niet op een advertentie reageren maar zou zelf wel wat aas in mijn profiel uitzetten. Maar dan geen vals geouwehoer; wel zeggen hoe het echt zit. Dit is de tekst die ik plaatste:
¨Gezocht: Christelijke vrouw tussen de 18 en de 45 met lustig libido en duidelijke voorkeur voor een stevige Boeddhabuik van een wat oudere man met niet te stuiten drankzucht. Steekje los bij je? Geen probleem, kom dan meteen naar mijn naaiatelier.¨

Waarom nou een christelijke vrouw; ik ben toch helemaal niet christelijk? Nee, maar christelijke vrouwen moeten van hun boek wel trouw zijn en ik stel dat zeer op prijs. Ik wil alle dagen feest en niet alleen als ze beschikbaar is. Maar, zal de lezer kunnen denken, er is geen vrouw zo gek op een oproep als die van mij te reageren! Denk je dat? Dan heb ik een verrassing voor je. Tientallen reacties van vrouwen die me zeiden blij te zijn dat ze eindelijk een echte man hadden getroffen die de christelijke waarden hoog in zijn vaandel heeft. En geen van allen gingen naar de sportschool; ze hielden wel van een wijntje. En een dikke pens vinden deze vrouwen helemaal niet erg, want, ¨des te meer liefde om vast te houden¨ zeiden ze, op drie dames na, allemaal! ik zweer het je!!! Enkelen vroegen naar mijn leeftijd want 60 vonden ze te oud; toen heb ik er 59 van gemaakt en gingen ze akkoord. Das wel lekker consequent nietwaar? Vrouwen om te vertrouwen. Maar ja, dan moet je selecteren hè. Daar had ik iets doms op gevonden. Ik nam gewoon die tot op de draad versleten vraag waar je helemaal geen reet mee op schiet en legde een ieder deze voor: wat vind je belangrijk in een relatie? Diegenen die als antwoord ´gezelschap´ noemden heb ik meteen geschrapt; als je zo voor de hand liggend praat neem je maar een hond of een kat. Ook diegenen die ´oprechtheid´ noemden heb ik de deur gewezen want ik laat me niet voorliegen. Kijk, en dan gaat het lekker snel want nu had ik er nog maar drie over. De zaak begon eindelijk een beetje overzichtelijk te worden.

Nel, 37 jaar, had kort haar, en dat is geen pré vond ik, want God laat geen haar groeien om de schaar erin te zetten. Ja, bij mannen wel, maar das wat anders. Hoe dan ook, ondanks het korte haar had ze prachtige kuiltjes in haar wangen en amandelogen om in te verdwijnen. En verdwijnen, daar was het me toch om te doen. Maar Nel viel, na wat rijper beraad, toch ook af. Op de vraag wat ze belangrijk in een relatie vind zei ze: koken! Echt, dat zei ze! Ik vind koken leuk maar als dat de hoofdzaak in de hele kwestie is dan vrees ik dat de profielfoto met het guitige smalle bekkie haar ware postuur verbloemde. Ja ja, het gaat om de liefde en niet om het uiterlijk, maar als je er niet geil van wordt is het ook een kat in de zak.

Truus, 26 jaar, die was leuk! Ja, echt een meisje van plezier. Had al veel christelijk werk verricht om het volk te verheffen maar voelde zich vaak niet goed door anderen begrepen; bij mij wel. Dat wist ze al! Dus ze was ook nog eens helderziend! Dat leek me reuze handig; dan wist ze altijd als ik zin in haar had en bood ze, zo een katholiek echtgenote betaamt, immer tijdig haar heilige tempel van vertier aan. Toen ik hier tijdens een chat over grapte was ze geenszins beledigd; ze vond me gek ´op een leuke manier´ en wist dat mijn flauwe grappen zeer diepzinnige waarheden verborgen hielden. Die wou ze wel eens even komen ontdekken. Maar ook zij slaagde niet voor mijn test toen ik haar vroeg wat ze in een relatie belangrijk vond en ze het meest onverwachte en teleurstellende antwoord gaf: ´de ruimte om alleen te zijn´. Doei!

Er restte nog een naam. Lulu. Ze oogde veel jonger maar was 49. En zo mooi dat ik mijn eis, tot 45 jaar, heb bijgesteld naar: tot 49 jaar. Nu klopte alles weer. Ze was van de Gereformeerde Gemeente. Een strenge club, wist ik, maar des te trouwer de vrouw in die kringen, zo redeneerde ik. Als ik haar toch eens… Ze was verschrikkelijk bijdehand maar wist tegelijk haar plaats. Dus we hadden een levendige conversatie en nooit conflict op de chat. Ik dacht: haar aanpassingsvermogen heeft ze in haar kerk geleerd; als ik er nu uit die kerk trek met behoud van de kwaliteit die ze daar oppikte dan hoef ik nooit meer een klacht te hebben over mijn liefdesleven! Want weet je, die vroomheid was ook maar de buitenkant; iedere prikkelende opmerking werd in onze chat van harte in ontvangst genomen zo niet aangemoedigd door geretourneerde en heerlijk erotisch getinte metaforen die netjes bleven en tegelijk al de liefde bedreven. Er kwamen veel vruchten langs in onze conversatie waarbij pompoenen gewoon wezen op een Rubensiaanse kont; reden dat ik blij was dat ze pompoenen niet noemde want ik hou wel van slank, teer en fijn. Ze zond me een foto en ik moest slikken van haar onmiskenbare perfecte lichaamsvormen in de decente kledij die me alleen maar nog meer opwond. Voor mij? Ze was mijn laatste kans hier en vroeg hoe ik eigenlijk mijn geloof beleef. De eerste tegenvraag in mijn hele zoektocht! Ik zei dat het heel simpel was: de tien geboden, ge zult niet vreemd gaan bijvoorbeeld. Oké, daar was ze het volstrekt mee eens. Toen zijn we getrouwd, en hoe lang is het nu alweer Schat? Schat, waar ben je?

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in proza en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Datingsite

  1. Johan zegt:

    Je ligt in elk geval nog goed in de markt. Kan ik niet zeggen.

  2. fredvanderwal zegt:

    Zeker weten dat je bij het minste of geringste een ram voor je kop krijgt met de varkenslederen Bijbel met koperen sloten en zelf drinken ze Ranja met een rietje en zijn gehuld in betonnen onderbroeken met versteld kruis vol groene uitslag, die oplicht in het donker, nou veel geluk er mee, maar ruiken dat het doet…maar waarom is het altijd prettiger omgaan met niet Gristenen dan met wel Gristenen? Voor mij een vraag en voor jou ook geen weet…veel beter is een politico mystico multi culti politico academica ijzeren dame die in de Yogazit gewoon lekker een potje zit te mediteren en na afloop een keil neemt en nog een en weer een en een joint op steekt

  3. fredvanderwal zegt:

    Wel een goed stuk proza trouwens

  4. Joost Lips zegt:

    Fred, ik doe af en toe een like bij je voor een foto en dan hoor je niks van me; ik zat weer lustig te lezen bij je zeer onlangs nog en dacht: die kerel krijgt geen like! Waarom niet. Je weet dat ik je waardeer. Jij maakt swami´s af en ik ieder imago dat je me met een taalkunst voorspiegelt die ik nergens tegenkom. Wat mij betreft word je niet gewaardeerd door die openheid die je met welgemeende opzet vertoont. Die humor komt bij niet veel mensen aan. Nu even lezen wat je schreef.

    Even Johan eerst gelezen: de markt bestaat niet maar ik probeer deze te creëren en de christelijke markt ligt, gezien de laatste nieuwsberichten, net iets gunstiger.

    Ja Fred, ik heb het gelezen, en ik hou ook niet van autoriteit, maar als het dan toch bestaat, zet ik het graag naar mijn hand. En dan nog alleen de herderen die de herder volgen.

    Deze mag je in je archieven meenemen Fred: Joost Lips vindt dat Fred van der Wal het lef heeft alle vormen van imago te kak te zetten en is dan benieuwd hoe de reacties uitvallen. Ik vind de oude vetes wel eens vervelend om te lezen, maar die klacht krijg ik ook regelmatig omdat ik zou stoppen met drinken en het dan toch niet doe, en zo houden we de literatuur per liter aan de gang nietwaar?

    Ja, altijd vorm van inhoud scheiden, das belangrijk christenzoon.

Geef een reactie

