Passie

.

Passie is je computer uit het raam donderen en de volgende dag je computer met toebehoren kwijt zijn, vergeten zijn wat je deed toen ze niet mee wilde naar de begrafenis van je vader en je een stuk in de rondte zoop, je belachelijk maakte na drie flessen wijn op die verjaardag van haar waar je toch nog met fiets wist te belanden en de hele zaak van corruptie hebt beticht en dan was er toch een die mij achteraf wist te waarderen, maar dat heb je overal. Toen ik de volgende morgen de digitale rotzooi daar beneden zelf opgeruimd had kreeg ik twee weken later een rekening van de gemeente wegens milieudelict. Waar je tegenwoordig al niet geld voor rekenen kan terwijl mijn zelfhulpgroep zonder leden de rommel netjes had opgeruimd.

Passie is geen aandoening maar het begint er aardig op te lijken in de wereld van protocollen, gelovigen en bommenwerpers. Maar daar trek ik me geen reet van aan. Je hele leven bang zijn voor kwallen betekent dat je nooit meer zwemt. En daar heeft de oceaan geen zin in.

Passie is korte mettten om stinkende heelmeesters te ontmantelen en ook houden van tegen beter weten in van die domme kant, dat soort dingen.

Passie is wat je bent als je alle anderen vergeet. Ik geef geen meditatieoefeningen op als iemand in nood zit, ik vraag alleen: wie zou je zijn als er niemand anders bestond? Daar knap je meteen van op!

Passie is alleen en geen democratie, als je passie wilt zoeken dan kun je beter naar non-dualistische scholen gaan want daar zijn ze het op voorhand al met elkaar eens. Geef mij dan maar liever de stinkerds en oplichters, daar valt nog mee te praten.

Passie kun je je niet aanmeten; als je het niet voelt is alleen de vraag waarom je je passie vergeten bent, hoe het gedood is, wie je geloofde toen je je eigen passie liet sterven.

Passie is, als je bedachte plannetjes niet werkten en je grote verliezen te verwerken hebt gekregen, dit ook te verwerken, en niet ooit op te staan, maar altijd al te staan, omdat je naam Passie is, die nooit liegt!

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in proza en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

