Zatzang

.

Kleddernat,

met dikke pens vol grollen,

heet ik U allen welkom junks

want wie niet dronken

moesten buiten blijven;

zonder aangeslagenheid

kom je er hier niet in.

.

Als je zonder zonden wilt zijn

zit je hier helemaal verkeerd,

dan moet je wat deurtjes verder zijn,

waar gregoriaans klinkt

en het naar wierook ruikt.

Niemand vertrekt?

Dan kunnen we beginnen.

.

Proost!

¨Proost!¨

Oké, nu deze formaliteit is afgewerkt

stel ik voor alle tradities te laten vallen

en wie het er niet mee eens is

die sodemietert maar op

en vergeet niks in de donatiebus te doen.

.

Zijn we al begonnen?

Voordat ik begin wil ik…o ja…

hadden we al gehad.

.

Waar gaan we het over hebben vandaag?

Ja mijnheer, ja U, met die vinger omhoog.

¨Bestaat vrije wil?¨

Wat denkt u zelf mijnheer?

¨Wat me is aangeleerd.¨

Dan bestaat ie niet zou ik zeggen.

Wie?

.

Ja, mevrouw in de rode jurk.

¨Joseph Maria, bestaat God?¨

Wat zou u zeggen mevrouw?

Wat bedoelt u met God?

¨De Schepper van alles.¨

Ik zie geen schepper,

alleen maar opscheppers

die de boel verdelen.

.

.

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in poëzie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

