De laatste keer dat ik je gezicht zag

.

De dichter Bert Schierbeek heeft eens gezegd dat hij zijn beste inzichten had als hij een kater van de drank beleefde. Ik herkende dit en telkens weer. Als ik een kater heb vind ik me een sukkel die van iedereen houdt; als ik aan de kater ga werken ben ik beter dan wie dan ook en de super arrogant.

Ga dit blog eindigen met een filmpje uit een talentenshow. Weer zo een dag ja. Ik pak geen theedoek meer om de tranen te vangen; ik heb geaccepteerd dat ik al het moois kijk vanuit een waterbed.

Had nooit zo snel favorieten in de muziekindustrie, maar Joni Mitchell was er zeker een. Toen kwam de beeldenstormer Amy Winehouse. Ik leerde haar kennen toen op MTV een dronken en ook anderszins gedrogeerde vrouw een prijs kreeg die ze wie weet niet eens bewust in ontvangst heeft genomen. Ze was jarenlang de enige artiest die ik nog horen wilde want waarom zou je luisteren naar iemand die wel eens de juiste noot raakt als je iemand kent die dat altijd doet. Maar ja, drank en drugs eiste hun tol. Toen ze dood was werd uit haar huis allerlei niet gepubliceerd materiaal gestolen; een misdaad tegen de mensheid.

Hou van janken en talentenshows en kwam vandaag die integere gozer weer tegen. Hij heeft Amy gekend. Ik was jaloers toen ik hem dat hoorde zeggen. Maar al snel niet meer omdat ie zo innemend is. En nu is zelfs iedere verwijzing naar Amy verdwenen, hij staat op eigen benen. Ik hou van die vent om wat hij me toont.

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

2 reacties op De laatste keer dat ik je gezicht zag

  1. Joost Lips zegt:

    Fijn Tineke; dank

Geef een reactie

