Imaculata of hoe heet dat ook alweer

.

Wat je niet kunt uitleggen
dat moet je ook niet willen uitleggen
maar sommige dingen zijn zo goed
dat je ze moet uitleggen
ook al kan het niet.

Wie had er nou kunnen denken
dat er een heks aan te pas moest komen
om mij op het goede pad te krijgen?
Niemand toch, vraag mijn familie maar na.
Ze geloven allemaal in therapie.
Ik niet en ik ben zo blij te verklaren
dat ik gelijk heb!
Yes!

Ik ben genezen.
Zelfs zozeer genezen dat ik niet eens meer weet
wat de kwaal was.
Diepgaand dus.

Tis net alsof je jezelf onbevlekt hebt ontvangen.
Ik lach me kapot; heb ik al die jaren daar zo moeilijk over gedaan?
Sorry hoor, ik zag het gewoon niet;
stuur me de rekening maar.
En nu zie ik het als ik er niet naar kijk heel goed
en als ik mijn aandacht erop richt niet, rara hoe kan dat?
Leg dat maar eens uit.

Hmmm, en dan kun je wel van alles denken
maar dat van alles is het altijd niet
dus uitleggen heeft geen zin, want het is toch onzin.

En toch is er iets wezenlijks veranderd.
Ik hoef het niet meer uit te leggen want het is al iedereen!
Dat is het gekke, dus mijn uitleg zou dat ook zijn.
Ik begin er niet meer aan.

Maar mag ik er dan tenslotte toch een sluiertje van oplichten?
Je bent het zelf, als je niks meer begrijpt.

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Een reactie op Imaculata of hoe heet dat ook alweer

  1. Joost Lips zegt:

    Geen categorie meer voor mijn teksten; losbandig!
    Waardoor de banden los zijn.
    Dank Schone!

Geef een reactie

