Gedichtje

.

Tis wat veel om te vertellen maar toen ik die Marokkanen
op hun autoraampje klopte midden in de stad
trok de bijrijder een stiletto
en vroeg of ik mijn keel doorgesneden wilde hebben.
¨Val dood¨, zei ik.
Hij respondeerde: ¨moet ik uitstappen?¨
Ik zei: ¨Nee, val maar dood.¨

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in poëzie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op Gedichtje

  1. knutselsmurf zegt:

    Het rijmt niet. Wel keurig overal aanhalingstekens.

  2. Joost Lips zegt:

    Je zei me dat je me niet zo aardig vindt
    maar gelukkig kun je zelf rijmpjes maken
    zonder aanhaling en dat soort tekens.
    Succes ermee.

  3. knutselsmurf zegt:

    Ik waag me er niet aan.
    Een gedicht schrijven is nogal moeilijk en ik vind de gedichten van de meeste mensen niet mooi.
    Daar komt nog iets bij : gewone tekst kan ook mooi zijn. Maar in gedichtvorm vestig je er de aandacht op, en daarmee dwing je lezers om meer op de vorm te letten.

  4. Joost Lips zegt:

    De dichtvorm verdicht, dikt een lang verhaal in. Een rijm rijmt.

  5. lalocabruja zegt:

    Gedicht is geen plicht
    En wat is moeilijk ?
    Hou je ogen dicht
    En kijk is hoe mooi
    Daar is het licht
    Geef een woord
    Aan een mooie boom
    Dwingen doe ik niet
    Draai je maar om
    En kijk maar is
    Naar die mooie boom
    Gewone tekst
    Die je behekst
    ☆★☆★☆★☆ 😉

  6. Joost Lips zegt:

    Ben graag behekst, dat weet je;
    ik kijk wel om maar vergeet je
    niet; fijn dat je meeloopt.

    Zag overal raven vandaag,
    in de lucht en op daken
    en ook in reclames.

    Je bent een Schat!

Geef een reactie

