Genesis is de eindtijd in dezelfde seconde

.

Uit niets
wordt niets geuit
en dan hakken we hoofden af
omdat het niet ´mijn´ niks is.

Lekker wereldje;
hebben we er nog zin in met zijn allen
of kijken we wat meer van binnen?

Tegenwoordig kost waarheid geld
maar mijn helden opperden dat probleem niet,
zijn dus ook geen helden
maar wie ik al als waarlijk mijzelf herken.
In wie ik me verlies voor ik het weet.
Laat dit graag weten.
Tis ´mijn´ overgave niet.
Je had allang gewonnen
en speelde nooit samen.
Wisten we zonder samenzwering.

Maar ja die ene,
die ene zit me nog dwars
omdat ze de leukste is
die mijn hel creëert.
Ik ben best slim maar op wijsheid
heb ik mezelf nooit betrapt.

Ik lach vaak zonder beelden.
Dan moet ik opeens lachen
dat er geen beelden voor geluk nodig zijn.
Al die tijd daarna, dat ik mezelf weer in neem,
zie ik de hel die al af is en dan lach ik ook.

Het einde der tijden
is een fluitje van een cent.

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in poëzie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

