universeel is de bron

.

nooit ooit,
niet daar als hier
is het leven
want zoeken is zonder vinden
gelijk niet-zoeken altijd al treft

nee hoor,
steek je beloften maar in je tas
want ik zie je nu al
met lege zakken

vind mij
maar vind me niet uit
want ik kan je uitvinding niet zijn;
noem niet mijn naam
als je eigen interpretatie bedoelt
vanuit dwangbuis begrip, ―
heb mezelf nog nooit begrepen

met je duffe tronie
je onwetendheid erkennen
is het grootste geluk mij bekend

aanvankelijk een heel klein geluk
zonder piekervaring of extase
zal dit conflictloze standpuntloze
weldra haar glorie vertonen

geloof me niet,
verlies al dat je geloofde en zie
wat er altijd al onder lag

zie je het niet?
goed zo!
je bent genezen van alle foute noties

is je geduld op?
goed zo!
toekomst bestaat niet, dit is het

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in poëzie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

