Oproep

.

Vannacht gedroomd van een oude vlam; ons weerzien was geweldig. Maar ze was getrouwd en de man werd nerveus; ik zag hem strijden met zijn onzekerheid en uit zijn lichaamstaal bleek dat ie mij wel graag even uit de wereld zou helpen. Ik dacht hem gerust te stellen door te zeggen dat ik niet was gekomen om hun relatie stuk te maken, bovendien zou ik haar hoogstens een keer per jaar zien. Maar hij was er niet gerust op, werd steeds kleiner. Wat een gedoe; had er geen zin in en ben vertrokken, een duistere steeg in. Daar kwam een parmantige prachtige jonge vrouw me tegemoet gewandeld; ze had een lichte glimlach. Als vanzelf werd mijn koers bijgesteld zodat ze recht op mij af liep, we oogcontact kregen en haar glimlach versterkte. Ze gaf me een zoen op de wang, vervolgens werd ik onverhoopt wakker! De gehele dag op bed gebleven om haar weer te vinden maar dat is tijdens de daarop volgende hazenslaapjes helaas niet gelukt. Kom je vannacht weer langs?

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in proza en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

