Onwetendheid

.

Iemand die zoekt
zal niet zeggen bij het zien van een steen
dat ie gevonden heeft
en in werkelijkheid heeft ie gevonden

¨Ik zocht geen steen¨
zorgt ervoor dat zoeken eindeloos is;
met de steen
had hij zijn rust gevonden.

Tis een blatende stilte
een oorverdovend schouwspel;
mensen in lettergrepen gevangen
stotterend, om wat ze niet zijn

Tis altijd, niet een probleem
dat je even in een weekend oplost,
die dwaze bacil met zekerheid
in iedereen die je ziet.

En je eigen geblaat.
De stilte die je niet laten kunt.
Die is het ergste.
Die heeft mijn schuld gemaakt.

Er was een tijd zonder tijd
dat geluid nog niks betekende
maar toen ik er iets van begreep
was ik gevangen voorgoed.

Er was niemand om mij te helpen
want wie mij hielpen
riepen reddeloze dingen die ik wel hoorde
maar niet meer geloofde.

Viel ik?
Viel alles?
Ik leefde door
hoeveel gif ik er ook in propte.

Nu zelfmoord via gif
en alle spirituele methoden is mislukt
wil ik je graag ontmoeten,
hoe heet je?

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in poëzie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

