000

.

Tis maf maar het was straffen
toen ik wilde wat ik wilde
en dingen anders moesten zijn;
het deed mij en iedereen pijn
en hoe dit te stoppen wist ik niet.

Nu is het simpel: aandacht kan
per moment maar een kant op dus ik
volg begeerte niet meer in haar doel
maar zie in waaruit ze voort komt:
daar waar alles al vervuld is.

Verlangen is nu een zoete pijn,
een gloed die blij in me brandt
want wat zou er fout kunnen gaan
waar de bodemloosheid al thuis is?

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in poëzie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

