Fris zicht

.

Sinds bijna een week geen wijn, dagelijks wandelen en stevig op dieet; dit heeft me goed gedaan. Ook sinds het droog staan de taal gemeden om los te komen van het verhaal over mijzelf dat ik op mijn blog hoog hield. Interessant. Door dit verhaal niet te voeden, laat staan er publiciteit voor te vragen, bewoog het zich langzaam aan naar de achtergrond. Werd lekker rustig van binnen. Ik liet niet alleen de gedachte aan wijn los zodra deze optrad, maar ook iedere andere die suggereerde dat mij nu iets zou ontbreken. Het spreekwoordelijk ´tot jezelf komen´ beleefde ik veeleer als het verliezen van focus op mijzelf om te vervloeien met wat nu ook maar was.

Had enige tijd geleden de meeste schilderwerken van mij naar de achterkamer verhuisd; ik wilde loskomen van een aantal fixaties in mijn kop en deze daad leek mij daarbij vruchtbaar, wat ook al snel bleek. Afgelopen week twee doeken weer teruggehaald om in de woonkamer verder mee aan de slag te gaan. Ze zijn beide nog in ontwikkeling; ik toon hier de voorlopige resultaten.

.

1    2

.

Fotograferen met de pocketcamera doe ik steeds minder; neem graag de Panasonic DMC-FC18 mee op pad waarmee veel meer mogelijk is, zeker ook in nachtelijke uren. Gisteren naar zee gegaan, met bus en trein, want veel energie voor een fietstocht ontbrak na een nachtje niet slapen. Er stond een stevige wind, het was rond de twintig graden schat ik. Eerst maar eens een Latte Macchiato in een strandpaviljoen genuttigd; na daarna een foto of tien op het strand geschoten te hebben pakte ik de eerstvolgende trein alweer terug.

.

3

.

Als ik thuis was zat ik ongelooflijk veel en lang op het internet. Verzamelde foto´s door op Tumblr twee accounts aan te maken ( welke onder mijn links hier rechts te vinden zijn ) en fraaie afbeeldingen bij andere accounthouders te rebloggen. Beide weblogs hebben een archiefknop waarmee je een mooi overzicht van de posts in thumbnails krijgt te zien. Een account heet Sensual Arousal, een soort modellenbureau waar ik foto´s van vrouwelijk schoon heb ondergebracht om uit te kiezen als ik een van hen wil tekenen of schilderen. Tijdens de lange surfsessies kwam ik echter zoveel moois tegen dat niet direct de erotiek betrof dat ik besloot een tweede account aan te maken welke de titel Wonderfull World heeft meegekregen en waar al een smakelijke verzameling bezienswaardigheden te vinden is. Veel daarvan is tevens zeer interessant voor de tekenaar en schilder. Deze bezigheden, het steeds maar gericht zijn op schoonheid, inspireert enorm om zelf aan de slag te gaan. Op Wonderfull World zijn bijvoorbeeld prachtige foto´s van een mijner fotografiehelden, Henri Cartier-Bresson, te zien. Na mijn tripje naar het strand gisteren, waar ik niet veel bijzonders had gefotografeerd, was ik dan ook blij verrast tijdens de wandeling van het station naar huis een prachtig inkijkje te ontdekken waarna ik enkele perspectieven kreeg te zien die me aan de meester deden denken.

.

456

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in fotografie, proza, schilderij en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

