.

…want in de oorsprong van bestaan bleek niks te liggen, niks van waarde of betekenis, dus alles dat erna werd beweerd kreeg waarde en betekenis omdat niks maar niks was en dat wilde men niet…sjoegen, douwen, trekken, pogen, mislukken, dat waren de werkwoorden die bij slagen hoorden, het slagen van betekenissen die nergens op sloegen en een hoop ellende sorteerden…

…alle echo´s van de wereld deden mee, ook die van wie hun schoenveter nog niet konden strikken maar wel alles van Mars, Venus en nooit bezochte universa wisten omdat ze toevallig autistisch aangelegd waren en meende dat projectie ook werkelijk bestond nadat ze de quantumtheorie hadden bestudeerd…

…op de fiets, moeilijkste gedachte denkbaar, een twijg over mijn hoofd, als een lieve vrouwenhand die het wel goed met me voor heeft en, moet ik toegeven, ook om me te zeggen dat mijn exen me niet kwaad gezind zijn; je moet het alleen even willen zien…

…ja, en als je een ex benoemt benoem je ze allemaal, dezelfde godin die me nooit verlaten kan omdat de erotiek beider geslachten ingebakken is, wat geen eenheid van tegendelen in filosofie behoort te zijn maar die eenheid zelf al is voordat je elkaar gevonden hebt want de zaak snappen is oplichten en zien zelf altijd al licht…

…als het mosterdzaad gevallen is en vrucht draagt kun je niet meer van toekomst spreken en gewoon vast stellen dat al je plannetjes niet uitgekomen zijn; hoe eerder je dit constateert des de langer leef je gelukkig…

…geluk is het vaccin voor ongeluk want als je er niet aan voldoet voel je je dubbel ongelukkig dus van mij mag dat geluk oneindig ver weg van mij blijven voordat ik weer wordt opgelicht door wie ik altijd oplichters noemde; zij hadden geen schuld, het was mijn benoeming door mijzelf die altijd de schuldige was…

…het verschil tussen geen wereld en wel een wereld bestaat niet want iedere wereld die ik zie is de volgende seconde al voorbij, wat men ook beweert, wie het ook aan hangt, hoeveel mensen het ook geloven; zien zelf kan onmogelijk in deelverzamelingen verloren raken en deelverzamelingen noemen mijn visie al snel arrogant, maar ja, kun je een deelverzameling serieus nemen?…

…ik begin met puntjes, onderweg zijn het puntjes, en het eindigt met puntjes dus wat is het punt nou helemaal?…

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in proza en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op

  1. snorri nidhogsson zegt:

    bekend probleem hier Joost…
    ik vraag mij ook dagelijks af wat het punt van mijn bestaan is …

  2. Joost Lips zegt:

    Haha, als je het antwoord weet licht me dan even in Snorri!

  3. snorri nidhogsson zegt:

    godver ik heb geen wijsheid in pacht waarde Joost, gloeiende, dan zou ik een heel meneertje zijn 🙂

  4. Joost Lips zegt:

    Das toch een pracht inzicht zou ik willen zeggen.

Geef een reactie

