Amy Winehouse – The Last Goodbye

.

Kreeg onlangs geen foto´s geüpload op mijn fotografie-afdeling van WordPress en de melding was dat ik het later nog eens moest proberen. Deze nacht lukte het weer niet en ik bedacht me opeens: heb ik de maximum uploadruimte binnen het gratis blog misschien bereikt? Dat was inderdaad het geval. Toeval wil dat ik gisteren met een vriend besprak dat ik een nieuwe site wil maken met mijn beste foto´s want die bulkbestanden die ik tot nu toe heb geplaatst geven mijn smaak niet zeer specifiek weer. Deze vriend heeft een collega die ook een fotosite heeft, en naam gemaakt want vele volgers, zodat er nu mooie dames met hem mee naar de duinen gaan om op de foto gezet te worden. Dat leek mij ook wel wat. Dus ik heb de eerste aanleg van de nieuwe site gemaakt: http://joostlipsphotography.fotoport.nl/ Een eerste opzetje, ik moet nog ontdekken hoe het hier allemaal werkt maar de lay-out met links een menu bevalt me, en de foto´s kan ik onderbrengen in groepen met ieder een thema.

Het uitstapje van gisteren met deze vriend werd gevolgd door een mail van mijn oudste zus: we delen de liefde voor Amy Winehouse en ze vroeg zich af of ik de uitzending The Final Goodbye had gezien. Nee, ik zat toen dus stevig te drinken. Maar deze nacht heb ik de docu bekeken en het valt wel fijn samen met de wens tot Rehab. Amy wou geen Rehab maar toen ze bezopen op het podium stond en mensen op You Tube de afgang meteen wereldnieuws maakten was haar wil tot rehabilitatie ernstig in conflict met de feiten; ze wilde toen misschien ook niet meer leven. De documentaire, die hier te zien is, liet me weer huilen, door de soul van Amy, maar ook omdat ik nog leef en koers wijzigen kan. En ik begreep ook dat de flessen wodka die na haar dood gebracht werden op de plaats van eerbetuiging haar de zelfdestructie niet kwalijk namen omdat ze de wereld zoveel moois gegeven heeft. Pa Mitchell heeft van het dure huis van Amy een afkickkliniek gemaakt, das ook een treffend feit.

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in fotografie, muziek, proza en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

