Basicly

 

.

Melt down.

Ground zero.

Alles dat stond leek te staan.

Niets was waar.

Niets is zo.

Ook de alarmfase niet.

.

Vroeger had ik visioenen

die tegelijk beloofden en vermoeiden

want met zeker inzicht wist je altijd wel

wat Jack Nicholson al zei:

this is as good as it gets

.

Rouwen om geboorte

en lachen bij de dood,

over die culturen hoor ik

de laatste tijd niet veel meer.

.

Ik kan uit het raam kijken

en denken dat ik mijn leven heb verknald

en het volgende moment doe ik iets leuks;

ik zie geen koers om op te varen.

.

Ik ga een donatieknop

voor het goede doel dat ik zelf ben

op mijn website zetten,

mijn geluk is tenslotte van iedereen.

.

God maakt volslagen van mij gebruik

of ie nu dronken wil worden of niet

en er is niks dan ik kan doen

dan beamen met amen en wel.

.

God lacht door mij heen

met Zijn aangeschoten harses

en geeft me een schouderklopje

omdat ik me niet zo druk moet maken.

.

Basicly is God niet zo slecht

als Ie er niet uit ziet.

.

Probleem met God blijft natuurlijk

dat Ie alles schept

en dan niet thuis is; ja ja zeg,

zo kan ik het ook!

Je reinste solipsime!

Het duurde even voor ik zag

dat ik het zo altijd al deed…

.

 

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in poëzie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

