Zelfreflectie

 

Ze weet het niet

en ze hoeft het ook niet te weten

want als stille bewonderaar ik

is zij zichzelf

en gaat mijn liefde door

want als ik haar heb

ben ik bang voor verlies

en verpest ik alles.

.

Ze weet het wel,

want ze zag mijn ogen

als ik die van haar die niet logen

en zo werden we bedrogen

met hypotheken die we niet konden betalen

en kinderen die op ons neerkeken

als de toekomst op hen angst.

.

Ik hoef het niet te weten

en ik deed alles fout dat ik erkennen zal

en hoef het volstrekt niet te weten

als ik maar op tijd excuses geef

hoef ik volstrekt nooit te weten

als je erg stipt hierin bent dat je bestaat.

.

 

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in poëzie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

