Het wakkere op zijn

 

.

Eindelijk eindelijk,

eindelijk gaat het noodweer van stal deze nacht;

ik heb hier op gewacht als op het wassen

van alle oude ideeën.

.

Ik hou van onweer en van de angst

die mijn dom denken aan werkelijk beleven terug geeft.

Eenzaamheid is een sociale code;

om eenzaam te zijn moet je met zijn tweeën zijn.

.

Het barst nu werkelijk los!

Kali kom mij halen!

.

Er is sinds mijn geboorte niets goeds door mij gedaan

zag ik

en nu weet ik: ook niks slechts.

.

Wat een zegen!

Regen en zondvloed, kom me halen Kali!

Ik ben nog altijd op.

.

 

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in poëzie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

