Het laatste oordeel

 

.

Ik verveel me kapot.

Het leven is niet leuk meer.

Was het hier om te doen?

Ik heb alle genot gehad en ben nog nergens.

Ieder billetje vraagt koopsom hel.

Wat doe ik hier?

.

Ik ben moe.

Ach ja

had ik maar zus of zo

maar ik deed

dit en dat

en de gevolgen zijn ernaar

hoor ik de causaliteitsaanbidders

veroorzaken in mij

terwijl ik ze zelf verzonnen had?

.

Moe van slim weten,

kapot van mijn belangen,

wil ik wel eens wat aardigs

dat tegelijk ook spannend is

en zin heeft, net als ik,

in belangeloos genieten

niet ten koste,

wel van elkaar.

.

Maar zelfs als ik dit verlang

slaat mijn levenslust pardoes lam

omdat het dom is

jezelf daarbuiten te situeren,

dat weet ik toch allang?

.

Maar ik verveel me kapot

net als God en maak gewoon stennis

als altijd en nergens.

.

 

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in poëzie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

