Deze vlieger ging op.

.

24 juni 05.30 uur
Sta nu een volle week droog en pak straks de fiets naar het strand. Het ochtendlicht wenkt: kom naar buiten! Ja, ik kom er zo aan. Zit net zo uit het raam te staren en zie: als ik de drie onderramen afscherm met een stuk behangrol dan is mijn uitzicht nog louter lucht, groen en drie torenflats. Ga het meteen regelen!

.

DSCN1320

.

Kijk, dit bedoel ik! Das toch een heel ander gezicht. Geen streetview, wel de geluiden; das veel minder afleiding tijdens het schrijven en kan in die combinatie zelfs inspirerend werken. Maar zoals gezegd: het ochtendlicht roept me; ik ben weg.

.

25 juni 02.20 uur.
Zo vroeg in de morgen op pad is het makkelijk genieten van de rust, de dag die nog op gang moet komen. Op het strand van Bloemendaal heb ik gedurende mijn verblijf van een uur vier mensen gezien, meer niet. Boven IJmuiden, waar ik heen wilde lopen, hingen grauwe wolken die alsmaar donkerder werden. Zo een driehonderd meter voorbij strandtent Woodstock, waar ik eerder veel foto´s had gemaakt, besloot ik terug te keren omdat de dreiging van een enorme stort- en wie weet wel donderbui opdoemde en ik daar niet op was gekleed. En bij onweer in die openheid lopen is ook niet al te verstandig. Bij Woodstock zag ik een vlieger liggen, met een touwtje dat vast zat aan een geverfd dood boompje. Dacht dat de vlieger verstrengeld in de boom was geraakt en zo achtergelaten, maar vond het dan wel vreemd dat het touw niet was doorgeknipt want de vlieger was nog goed. Toen ik wat foto´s had gemaakt drong pas tot me door dat ik die vlieger gewoon op kon laten; dat ie zo ook bedoeld was. Na de wandeling via Zandvoort weer huiswaarts gepedaleerd.

P1110221P1110232

.

Van de 125 foto´s heb ik een selectie van 56 foto´s gemaakt; er waren meer fraaie platen bij maar ook meer van hetzelfde zodat ik strenger ging selecteren. Ben tevreden over het eindresultaat dat te zien is als je op de volgende foto klikt.

.

P1110239

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in fotografie, proza en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

