Thuis

 .

Er is geen dieper dan diep

maar mijn voorstellingsvermogen

kan iedereen bereiken

omdat dieper dan dieper dan diep

ik alle flauwekul al op wacht

met het gemak en de achteloosheid

van wie de hel allang kent.

.

God roept de duivel op

zoals de vrouw de man

en zo is alles samen

in alle combinaties,

iedere zorg louter verbeelding.

.

Ik verloor alle altaren

was nog steeds neuroot

en mag de kanker krijgen

net als iedereen.

En ik besta.

.

De meeste mensen ervaren pas vrijheid

als ze horen dat hun tijd bijna op is.

Ik heb nooit tijd gekregen en krijg het niet.

Ik deed maar alsof.

.

 

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in poëzie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

