Nachtwake

 .

Ik was geen lekkertje, nooit geweest, maar nu wel zeg! Een hufter zijn kan iedereen gebeuren en ook lang duren maar er is een maat aan en die maat is opgebruikt dus nu ben ik een opgeruimde fijne jongen. Daar is niks aan te doen, mijn negatief karma is gewoon opgepeuzeld. Ja, ik moet toegeven: dat was een flinke maaltijd! Maar dan heb je ook wat.

.

Hoe is dat nou zo gekomen? Wat een vraag zeg; heb je niet wat beters? Nou, vooruit dan maar. Dat is zo gekomen omdat het er eerst anders uit zag, laten we daar eens mee beginnen. Eerst was ik een samenscholing van mankementen die ik verbeteren wilde en nu niet meer; nu ben ik pico bello en iedereen mag het bekijken. Vanwaar die ommeslag? Zomaar! Het ging helemaal vanzelf! Eerst vond ik mezelf niet goed en toen opeens wel!

.

Eerst wou ik een autobriografie schrijven maar toen ik begonnen was haalde ik zoveel overhoop dat het ik wel autobiobegraafmachine leek! Echt hoor, ik verzin dit niet. Het was niet makkelijk mezelf te zijn maar vandaag wil ik met niemand meer ruilen. Als men mij vraagt naar de mooiste dag van mijn leven dan zeg ik altijd vandaag want de dag ervoor deed meer pijn.

.

Ik moet een bekentenis doen: ik moet een bekentenis doen. Nee, dat schiet niet op, dat zie ik ook wel maar de bekentenis heeft wel toekomst, dat moet de lezer mij toegeven. Tis net als moeten poepen maar niet kunnen. Kwestie van geduld. Rectaal toucheren alleen in hoge nood door mooie wijven en anders ontplof ik liever.

.

O ja, waar gaan we het vandaag over hebben? Nou, we gaan het vandaag helemaal nergens over hebben; er is al genoeg gezanik in de wereld en daar hebben we de mijne niet bij nodig. Ik wou de wereld graag een beetje schoon houden als dat kan. Waar een wil is is een weg. Naar het crematorium; dat houdt de wereld pas schoon!

.

Kan niet slapen. Rare opmerking is dat eigenlijk. Na 16 uur slapen klagen dat je niet kan slapen. Is het dan nooit genoeg? Blijkbaar niet; ik wil slapen! Maar het lukt niet. Ik heb mezelf nog een knock-out verkocht zojuist maar dat hielp niet; moest wel naar de EHBO-afdeling om mijn vuist te laten behandelen. Ik heb er een hard hoofd in.

.

Nou oké, ik ga het nog een keertje proberen: matrasbezoek zonder gedachte aan de wereld. Dan moet het lukken. Zonder de wereld wel. Ik weet het bijna zeker. Zo niet dan ben ik zo terug om mijn beklag te doen en anders dank voor uw gebrek aan bemoeienis met deze kwestie.

.

 

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in proza en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Nachtwake

  1. strijdster zegt:

    Kusje er op en een pleister met de 3 Clouwntjes (Freek de Jonge) en alles komt weer goed Joost .
    Maak er nou niet zo’n drama van alsjeblieft.

  2. Joost Lips zegt:

    Geinig dat je het benoemt, er een strijd van maken strijdster.

Geef een reactie

