Wensdroom

 .

met wat ik ook probeer

iets van mijn leven te maken

ik ben natuurlijk altijd weer

vreselijk te laat

.

tis de vreemde illusie toekomst

als alle gebreken verdwenen zijn

ieder potje en pannetje goed staat

en mijn leven geslaagd mag heten

.

een zelfbeeld bijhouden is als

schuiven met potjes en pannetjes

want wat gisteren oké leek

staat nu helemaal verkeerd

.

als crisis me weer eens komt halen

en met complicaties onder smeert

is er op het laatst geen weten meer aan,

dan maar weer rechtsom gekeerd

.

na een storm in een glas water

die weken duurde, opeens het besef:

wat een onzin is ´t eigenlijk allemaal,

ik zit het hier gewoon zelf te verzinnen!

.

dan zeg je: zo, dat was dat,

slaat de oude stof met je handen af

of belt wat telefoonnummers

om gemeende excuses aan te bieden

.

gebreken zal ik altijd houden

en sorry zeggen doet geen pijn

maar als de het te voorkomen is,

ja mensen, dat zou zeker fijn zijn!

.

 

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in poëzie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Wensdroom

  1. strijdster zegt:

    Welterusten Joost
    Slaap lekker xxxxStrijdster

Geef een reactie

