In de kraag gevat

.

Reed onder een vriendelijk zonnetje per fiets naar het centrum van de stad toen ik een alleraardigst schouwspel zag. Voor mij reden, naar ik aan nam, een vader en zijn zoontje die door de ouderlijke linkerhand stevig in de kraag gevat was. Zo op het eerste gezicht zou je aan mishandeling kunnen denken maar dit was geenszins het geval; het jonge ventje vond het maar wat leuk zo voortgesleept te worden terwijl hij zijn voetjes vrij liet bungelen. Zonder het fietsen te onderbreken nam ik de pocketcamera uit mijn jack en maakte een foto, passeerde hen vervolgens ter linkerzijde, zocht oogcontact met de vader en zei: ¨Tis een fraai gezicht!¨ Ik ontving zijn volle lach waarna hij antwoordde: ¨Tja, op een gegeven moment is ie moe hè, dan wil het niet meer!¨

.

DSCN1288

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in fotografie, proza en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

