Van uw sterrenwacht

 

P1110087P1110088

.

Ik zat er klaar voor. Om 02.45 uur zou het beginnen. Camera op statief gemonteerd en in de hemel geloerd. Het zou een grote vlucht nemen met vallende sterren. Ik had de sluitertijd ingesteld op 30 seconden. Maar ik heb precies een fonkeling in de lucht gezien en dat was dat. Of het moet zo zijn geweest dat het schouwspel zich afspeelde steeds als ik weer naar binnen was gegaan. Ik heb vijf keer gekeken in het uur daarop: niks. Heb toen maar een foto van het steelpannetje gemaakt, om te kijken wat die 30 seconden voor resultaat opleveren

.

P1110097

.

Als je spektakel verwacht is het wat teleurstellend maar ik heb me wel goed vermaakt. En bij het ochtendgloren nog een foto geschoten van de maan.

.

P1110102

.

Waarna ik keek wat de dertig seconden bij daglicht eigenlijk doen. Ik kreeg toen een vage foto. Die ben ik even flink gaan fotobewerken om er tenslotte wat supernova´s in te planten en wat fonkelingen toe te voegen om toch nog een beetje mijn zin te krijgen.

.

P1110098P1110098aP1110098abc

 

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in fotografie, proza en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

