Korte flits

 

.

Stond vanmorgen onder de douche over die dikke pens van me te wrijven toen mijn blik op een fles shampoo viel waarop ik las: ´Verrassend volume´. Schoot in de lach; dat zal wel weer loslopen. Vandaag, vierde alcoholloos etmaal, zou ik met een vriend van Overveen via Parnassia Bloemendaal naar Zandvoort lopen. Aldus geschiedde ook en de zon scheen ongenadig door de korte stekeltjes op mijn hoofd waar de hoofdhuid nu in de schaduw zelfs nog schroeit. Op Parnassia dronken we muntthee toen twee aangelijnde honden tussen onze stoelen ongedurig deden. Beide hondenbezitters waren vrouwen; de een zei: ¨ze zitten in de knoop¨ terwijl ze de riemen probeerde te ontwarren, waarop de ander respondeerde: ¨ik help wel even¨. Ik draaide me om en zei: ¨ik zit ook in de knoop; kunt u mij ook helpen?¨ Er kon geen lachje af; misschien hoorden ze het niet eens. Geen foto´s gemaakt en ook geen lang verhaal deze keer want binnen een half uur verwacht ik mijn muzikale broer voor een stevig partijtje toonzetting op twee gitaren waarbij we vast ook de stembanden zullen laten weerklinken. Kan blij melden dat ik een zorgeloze dag beleef en dat het treuren om wat was niet meer de kop heeft opgestoken.

.

 

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in proza en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

