Muziek en levertranen

.

Als ik kapot ga dan doe ik het ook goed. Ik hou niet van half werk. Dus ik geef lekker mee in de draaikolk die me nu weer naar de hel wil slurpen. En opeens ploep ik eruit wegens goed gedrag. Dus ik ben er weer. En ik ga effe lekker reclame voor mezelf maken. Zit hier gewoon een potje te janken. Weer teveel gezopen zeker? Ja, dat ook. Maar ik probeer een beetje klaarheid in de mist te ontdekken. En als dat dan lukt dan komen de waterlanders ongeremd! Ik heb er een dweiltje bij gepakt.

Vanavond met broer Erik gebeld. Dat mijn Latijn aan zijn of haar eind is; zoiets zei ik. Hij hoorde me en kwam er bijna niet tussen, dus dat geouwehoer van mij gaat nog wel even mee. Ik zei dat het wel eens afgelopen moet zijn met dat gezuip. Hij wist wat ik bedoelde want een flesje vodka wist hij in het verleden ook wel weg mee. Staat al jaren droog die gozer. En we maken muziek samen. Omdat ik herstellende ben van een fout verleden heb ik mijn nieuwe weblog wat willen vullen met mooie positieve energie, zoals dat in New Age kringen heet. Dus ik heb twee links toegevoegd die beiden naar de hemel leiden.

.

mirror-of-mind

.

De eerste link is Joost Lips – Drawings & paintings. Echt een te gekke site, snap niet dat het zo weinig bezoekers trekt. We zien hier een kunstenaar aan het werk die zijn neus ophaalt voor gevestigde orde terwijl zijn oeuvre toch hart voor de zaak van alleman heeft. En vrouw, natuurlijk. Tweede link is Joost Lips – Audiofarm.

Mijn emotionele incontinentie werd zojuist gewekt door het beluisteren van een aantal liedjes waarin Erik een hoofdrol speelt. En niet omdat zijn rol niet best was. Op een dag ontdekte ik het gratis programma Audacity waarmee je, als je het installeert, zomaar een opnamestudio op je computer hebt. Erik had indertijd net een duur sporendeck gekocht maar deze al snel in de kast gezet; dit gratis spul bleek veel beter. We spelen graag samen maar het verrassende nu was, dat als ik hem wat stuurde, hij dit in Audacity importeerde en er op eigen houtje een orkestratie aan toevoegde om me het hernieuwde bestand vervolgens terug te sturen. Zo is bijvoorbeeld Valerie van Amy Winehouse als onze versie ontstaan.

Op een dag werd ik diep diep getroffen. Erik had, zonder dat ik het wist, mijn gedicht Kringloop op muziek gezet. Ik was werkelijk verpletterd dat hij in deze tekst de muzikale structuur heeft weten aan te brengen die je hier kunt horen. Een andere dag stuurde ik hem het lied Dark night net nadat ik het geschreven had. Dit raakte hem sterk waarna ik het met geweldig arrangement per e-mail terug mocht ontvangen.

 

Alleen ben ik niet al te sterk muzikaal gezien maar er zijn wel wat dingetjes die ik kan. Ik heb eens een gedicht van Christina Rossetti, Song, op muziek gezet en dat klinkt dan zo.

Nou zeg, ik heb er de vaart wel in geloof ik. Ouwehoeren en tegelijk aandacht voor muziek vragen; is dat niet wat teveel in ene keer? Effe slow downen? Maar dat had ik al gedaan! Dus dan zijn we toe aan het laatste lied dat ik deel. April. Liedje van Simon & Garfunkel. Op mijn Spaanse wist ik het een beetje te tokkelen, ik zong erbij en zond het naar Erik. Zo kreeg ik het terug.

Erik heeft ook wel in de gaten wanneer ik stuk zit. Ergens liet ie zich ontvallen, luisterend naar wat we samen muzikaal gedaan hadden, dat bepaalde dingen niet te verbeteren zijn. Ik zei hem vanavond rustig doch overtuigend dat we dat wel beter gaan doen. Alle stront nemen we erin mee. Hij was het met me eens, en naar ik hoop, nog steeds.

Hij zit nu, net als ik, weer in de nachtdienst. We hebben afgesproken dat we daarna weer gaan spelen. Het verlost mij van alle kwaad. Ik heb gezegd dat ik dan droog sta. Wil graag tot slot Erik´s eigen creaties die hij op Audiofarm heeft geplaatst aanbevelen. U gaat nog van ons horen!

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in muziek, proza, schilderij en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

